شناسهٔ خبر: 84280 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعتبار تخصیصی جاده مریوان - سنندج به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید

ثابتی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: پروژه در حال ساخت جاده جدید سنندج - مریوان(تیژتیز گاران) حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد و امسال نیز برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (كردستان)، محمدصدیق ثابتی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان از پروژه جاده جدید سنندج - مریوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جاده برای اتمام نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که پیش از این ۸۰ میلیارد تومان از محل کمک های دفتر رهبر معظم انقلاب، ۵۰ میلیارد از محل منابع استانی و ۲۰ میلیارد تومان از محل منابع توسعه متوازن تخصیص یافته بود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز به تازگی از محل منابع استانی و ملی به این طرح تخصیص پیدا کرده است افزود: تاکنون ۳۸۲ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است و با توجه به اعتبارات تخصیص یافته، امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: طرح جاده جدید سنندج - مریوان نیز به طول ۵۳ کیلومتر بوده که تقاطع تیژتیژ - گاران (از سمت سنندج) در ۶ قطعه به پیمان رفته که با بهره‌برداری از آن مسیر ۱۵۲ کیلومتری محور قدیمی این محور حدود ۲۵ کیلومتر کمتر خواهد شد.

محور قدیمی و در دست بهره‌برداری سنندج - مریوان - باشماق به طول تقریبی ۱۵۳ کیلومتر است که مرکز استان را به شهرستان مریوان و نقطه مرزی باشماق اتصال می‌دهد و با تجهیز و ارتقای درجه و کیفیت این مسیر می‌توان کشور را از نقطه مرزی باشماق به شبکه بزرگراه شماره ۲ آسیایی موسوم به ۲ AH متصل کرد.