شناسهٔ خبر: 84388 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تغییر و تحول و اصلاحات ساختاری اثرات قابل توجهی در تحقق ماموریت ها و رضایت ارباب رجوع دارد

index.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به پیچیدگی و تنوع مسئولیت ها و ماموریت های اداره کل گفت: اداره کل راه و شهرسازی از ادغام چندین اداره کل و مجموعه تشکیل شده است و در حدود ۷۰ درصد امور روزمره زندگی مردم مرتبط با حوزه وزارت راه و شهرسازی است که در این راستا هر چقدر ارتباط مستقیم ارباب رجوع با کارمند کمتر بوده و بستر ارایه خدمات به صورت الکترونیکی و برون سپاری بیشتر شود، کیفیت ارایه خدمات بهتر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین) سومین جلسه کارگروه توسعه مدیریت اداره کل راه و شهرسازی با حضور ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی، حبیبی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاونین و روسای ادارات اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

در این جلسه گزارش عملکرد سال ۹۸ اداره کل، گزارش عملکرد کمیته ها ۶ در ماهه اول سال، گزارش از استقرار میز خدمت حضوری، الکترونیک و ادارات تابعه، برون سپاری خدمات و گزارش ۶ ماهه از سامانه های پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد حوزه های اداره کل ارائه شده و مورد بررسی قرار گرفت.

مبارک قدم در این جلسه عنوان کرد: تغییر و تحولی که منجر به بهبود کیفیت خدمت رسانی و اصلاح ساختاری است می تواند اثرات قابل توجهی در تحقق ماموریت ها و رضایت ارباب رجوع داشته باشد؛ همچنین هر چقدر ارتباط مستقیم ارباب رجوع با کارمند کمتر باشد هم نحوه ارایه خدمات بهتر می شود؛ هم رضایت ارباب رجوع تامین می شود و لازم است که  اطلاع رسانی موضوع میز خدمت به طور مرتب در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود: موضوع برون سپاری خدمات تصدی گری از جمله مواردی بود که به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و برای این کار فلوچارت تهیه و روند انجام خدمات شفاف شده است.

وی با اشاره به ضرورت تکریم کارمندان گفت: نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که کارمندان هم باید با توجه به نیازها و مشکلاتشان تکریم شوند تا با افزایش روحیه، انگیزه و تلاش آنها بتوانیم رضایت عموم ارباب رجوع را هم جلب نماییم.

مبارک قدم درباره ادارت شهرستان این اداره کل نیز بیان داشت: در ادارات شهرستان حداقل یک کارشناس شهرسازی و معماری، یک کارشناس املاک و حقوقی و یک کارشناس عمران باید مشغول خدمت باشند؛ همچنین تشکیل نمایندگی راه و شهرسازی در شهرستان آوج با توجه به اینکه مکان آن نیز مشخص شده، باید هر چه سریع تر در دستور کار قرار بگیرد.

دبیر شورای مسکن استان در خصوص اقدام ملی مسکن گفت: در طرح ثبت نام اقدام ملی مسکن لازم است بررسی های کامل و لازم صورت بگیرد تا خدمات الکترونیکی پیش بینی شده و برون سپاری گردد.

دبیر کمسیون ماده 5 استان بیان داشت: فرآیند تشکیل پرونده کارگروه ها و کمیسیون ها نیز باید مشخص شود و به صورت فلوچارت در اداره کل و ادارات شهرستان نصب و اطلاع رسانی گردد تا از حضور بی مورد ارباب رجوع به ادارات به ویژه در مرکز استان پیشگیری شود.

وی افزود: گردش مالی و مسئولیت ها و اختیارات برخی از معاونت های اداره کل به طور جداگانه در حد یک اداره کل و سازمان است که این امر ضمن دشوارتر شدن کار ضرورت برنامه ریزی و سیتماتیک کردن بیشتر امور را ایجاب می کند.

ابراهیم مبارک قدم در پایان ضمن تاکید بر بحث حذف کاغذ از سیستم اداره کل در نیمه دوم سال افزود: موضوع مکاتبات اداره کل و استعلامات مورد درخواست ارباب رجوع نیز ارزیابی و پیگیری جدی انجام شود که بیشتر از زمان تعیین شده طول نکشد؛ همچنین دسترسی آزاد به اطلاعات و شفافیت از جمله دیگر مواردی است که به صورت جدی توسط کلیه همکاران در دستور کار قرار گیرد.