شناسهٔ خبر: 84390 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کسب رتبه «شایسته تقدیر ویژه» در احیاء و اشاعه نماز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین

index.jpg اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین رتبه برتر با عنوان دستگاه (شایسته تقدیر ویژه) در امر احیاء و اشاعه عبادت انسان ساز نماز را در بین دستگاه های اجرایی استان کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین) حجت الاسلام والمسلمین سید قریش موسوی رییس ستاد اقامه نماز استان با حضور در اداره کل و اهدای لوح تقدیر به ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص کسب این رتبه شایسته در استان گفت: در ارزیابی های صورت گرفته ستاد اقامه نماز استان، در بین دستگاه های اجرایی و در حوزه برنامه های عمومی و اختصاصی برخورداری از فضیلت نماز و ترویج و توسعه فرهنگ نماز، اداره کل راه و شهرسازی به رتبه شایسته تقدیر ویژه دست یافت .

موسوی گفت: این ارزیابی در محورهای مدیرتی تمهیدی، آموزشی و پژوهشی، تبلیغی و ترویج و بارگذاری مستندات در سامانه انجام شده که اداره کل راه و شهرسازی موفق به کسب عنوان دستگاه (شایسته تقدیر ویژه) در امر احیاء و اشاعه عبادت نماز در بین دستگاه های اجرایی شد.

وی افزود: در همین راستا تفاهم نامه ای نیز با موضوع نماز با امضای حجت الاسلام قرائتی نماینده رهبر، نماینده رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی منعقد شده است که مشابه آن نیز در استان به امضا خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی نیز در این جلسه بیان داشت: : کسب این رتبه انگیزه و شوق بیشتری برای حضور و مشارکت همکاران را در این فریضه الهی ایجاد خواهد کرد.

مبارک قدم گفت: در مورد اشاعه فریضه نماز جماعت موضوع کرونا محدودیت هایی ایجاد کرده و برنامه های مد نظر اداره کل را تحت الشعاع قرار داده است لذا با این تفاسیر محل نمازخانه را در جایی که دنج، آرام و مناسب تر بود پیش بینی کرده ایم و تجهیز آن نیز به زودی تکمیل خواهد شد.

وی افزود: توجه به هویت و شهرسازی اسلامی از جمله موارد مهمی است که باید در طراحی مجموعه  های شهری مدنظر قرار گیرد و در همین راستا در طرح اقدام ملی مسکن در مهرگان و در ورودی مجموعه، مسجد مناسبی با الگوهای معماری متناسب در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی عنوان کرد: تجهیز و آماده سازی نمازخانه ها در مجتمع خدمات بین راهی در محورهای استان نیز از جمله اقداماتی است که توسط همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شده است.