شناسهٔ خبر: 84404 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی بهسازی قطعه ۲ محور خورموج – لاور شرقی

خورموج 2.JPG مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت : عملیات اجرایی بهسازی و تعریض قطعه ۲ الف وب محور خورموج- لاورشرقی-دشت پلنگ به طول ۱۰ کیلومتر با حضور فرماندار دشتی، اعضای شورای اسلامی شهر خورموج و مدیران دستگاههای اجرائی شهرستان خورموج کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) فرزاد رستمی در آیین کلنگ زنی این پروژه اظهار داشت :  بهسازی و تعریض قطعه دو  الف وب محور خورموج - لاورشرقی- دشت پلنگ به طول ۱۰ کیلومترو با هدف اصلاح هندسی مسیر قدیم ،ایمن سازی محور و کاهش حوادث جاده ای و ارتقای ايمنی و تسهيل در تردد ماشین آلات کارخانه سیمان عملیات اجرایی آن شروع شد.

 رستمی افزود : اين طرح در راستای تردد ايمن و روان با رويكرد كاهش تصادفات و تسهيل در تردد و با اعتبار۲۵۷ميليارد ريال، اجرا می‌شود.

وی تصريح كرد: با تعريض محور و تفكيك ترافيك عبوری رفت و برگشت، ایمنی تردد وسايل نقليه در این محور ارتقاء می‌یابد.

رستمی بااشاره به آغاز عملیات تعریض قطعه الف محور خورموج-لاور-دشت پلنگ گفت:این پروژه به طول ۸/۵ کیلومتر وعرض۱۱ متر تمام شده و با اعتبار۱۳۴ میلیارد ریال اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد:عملیات اجرایی شامل عملیات خاکبرداری  ۱۹۷۰۰۰ خاکریزی ۴۵۰۰۰ وعملیات روسازی ۲۱۵۰۰متر مکعب می باشدکه با ۲۴ دستگاه ابنیه وحجم آسفالت در این پروژه۷۰۰۰۰۰ متر مربع می باشد.

وی تصریح کرد:  قطعه ب این پروژه که به طول ۲/۴ کیلومترو  عرض ۱۱ متر می باشد که برای اجرا اعتباری بالغ بر ۱۲۳ میلیارد ریال مصوب شده است

 رستمی اضافه كرد:حجم عملیات اجرایی این پروژه خاكبرداری۲۰۰۰۰ ، خاكريزی ۷۰۰۰۰، روسازی۱۹۵۰۰ مترمکعب با۲۵ دستگاه ابنیه وحجم آسفالت مورد استفاده ۶۴۰۰۰۰ متر مربع می باشد.که عملیات اجرایی این دو پروژه توسط دوشرکت انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد با توجه به نقش اجرای طرح در بهبود ایمنی تردد مردم منطقه، سعی شده با استفاده از توان عملیاتی مجموعه اداره‌ کل راه وشهرسازی استان، در کمترین زمان ممکن اين طرح به بهره‌برداری برسد.