شناسهٔ خبر: 84627 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیگیری رفع موانع طرح اقدام ملی مسکن/ واریز آورده اولیه توسط بیشتر متقاضیان تایید صلاحیت شده

image_2020_8_27-10_19_20_258_XZe.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با توجه به پیگیری های به عمل آمده شاهد استقبال مناسبی از پروژه اقدام ملی در مهرگان بوده ایم که بخشی از متقاضیان تایید صلاحیت شده نیز قسط اول خود را واریز کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین)، ابراهیم مبارک قدم در جلسه ویدئو کنفرانسی با رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کشور با موضوع پیگیری رفع موانع طرح اقدام ملی مسکن که با حضور مدیرکل ستاد اجرایی استان، مدیر شعب بانک مسکن استان و شهردار محمدیه برگزار شد عنوان کرد: جلسات متعددی در کمیسیون های تخصصی اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شده و فاز طراحی طرح اقدام ملی مسکن به اتمام رسیده است.

دبیر کمیسیون ماده ۵ استان در خصوص نماهای طرح اقدام ملی مسکن بیان داشت: در مرحله اول بر اساس مصوبه کمیسون ماده ۵، ایجاد یک تنوع در منظر عمومی سایت در نظر گرفته شد که برای ۱۲۰۰ واحد دو سه تیپ نما طراحی شود که هم اکنون فاز اول آن نهایی شده و به مشاور پروژه ارائه خواهد شد تا مشاور نقشه های اجرایی آن را تهیه کند و نقشه های نما به تایید کمیته معماری رسیده و مشکلی از این بابت نداریم.

مبار ک قدم در رابطه با قطعات کناری بلوک ها بیان داشت: نیاز هست که قطعات کناری یک مقدار متفاوت تر دیده بشود و این اصلاح طرح معماری در قطعات کناری در نظر گرفته شود چون در قطعات کناری امکان نورگیری از دو سمت وجود خواهد داشت.

وی افزود: طی بررسی هایی که انجام شده امکان این وجود دارد که بخشی از این پروژه ۱۲۰۰ واحدی  به صورت فناوری نوین یا صنعتی سازی شکل بگیرد و امکان این وجود دارد که دو قطعه کناری با هم ادغام شوند که هم از یک راه پله استفاده بکنند و دیگر اینکه در ستون گذاری هم حدود سی چهل درصد تعداد ستون ها کاهش پیدا میکند، بنابراین در هزینه تمام شده تاثیر به سزایی دارد و مجموعا این موضوعات باعث خواهد شد مشاعات با هم ترکیب شده و  امکان استفاده بیشتری به ساکنین بدهد و با حذف یک راه پله  فضای بیشتری برای ساکنین باز خواهد شد.

دبیر شورای مسکن استان در رابطه با بحث نظارت نیز بیان داشت:  ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکونی نیاز به تداوم حضور ناظر دارد برای موضوعاتی از قبیل کنترل مصالح، صورت وضعیت ها، حضور به موقع آزمایشگاه، هماهنگ کردن آزمایشگاه های مختلف و همچنین هماهنگی با پیمانکاران مختلف که در سایت مشغول کار هستند.

مبارک قدم در خصوص استقبال متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان قزوین بیان داشت: با توجه به قرار گیری خود سایت در بهترین محل مهرگان و توجه به نوع تیپ معماری که طراحی شده که قطعاتی هستند که در دو طبقه احداث خواهند شد، باعث شده که استقبال خوبی در استان از این پروژه به عمل بیاید.

وی درباره میزان مشارکت متقاضیان نیز افزود: طی اخرین گزارشات ما  ۱۱۹۶ نفر افتتاح حساب انجام داده و بیش از ۵۰ درصد نیز واریز وجه داشتند که از این میان کسانی که افتتاح حساب کرده و واریز وجه هم انجام داده و مرحله اول را کامل پرداخت کردنده اند، به ستاد اجرایی فرمان امام استان ارسال شده و فرم نهایی قراردادی که باید منعقد شود نیز در دست پیگیری است.