شناسهٔ خبر: 8470 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاونین وزیر راه وشهرسازی در نشست با استاندار اصفهان مطرح کردند

۷۰۰ میلیون ریال، هزینه نگهداری هر یک کیلومتر راه در سال / شرایط نامطلوب اعتبارات هزینه‌ای وزارت راه و شهرسازی

نشست معاونین وزیر راه وشهرسازی در نشست با استاندار اصفهان، تخصیص اعتبار لازم جهت حل مشکلات راهداران و راهداری را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، نشست مشترکی بین معاونین وزیر راه وشهرسازی واستاندار اصفهان و باحضور معاون عمرانی استانداری، مدیرکل راه وشهرسازی استان، مدیرکل سازمان حمل ونقل پایانه های استان و رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان در محل استانداری اصفهان برگزار شد .

کشاورزیان معاون وزیر ورییس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور با اعلام اینکه فعالیتهای حوزه راهداری همچون اصلاح شانه راهها ، اصلاح ابنیه فنی راهها ، علائم ایمنی وتابلوها، خط کشی، نصب گاردریل وفنس کشی وهمچنین  عملیات نگهداری دوره ای راهها که شامل مجموع ای از فعالیت های شن پاشی ، برف روبی ، تمیزکردن پل ها وزیر سطوح راهها وتامین علائم ایمنی وتجهیزات ایمنی راهها ، لکه گیری ، درزگیری ،تعمیر ونگهداری ابنیه فنی ، تونلها ، تعمیر ونگهداری راهدارخانه ها جزو اعتبارات استانی است گفت : در کشور۲ هزارو ۲۰۳ کیلومتر آزاد راه، ۱۴ هزار و۱۵۵ کیلومتر راه اصلی ، ۴۶ هزار و ۴۸۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد . با این توضیح که می بایست عملیات راهداری همه راهها از منابع مالی استانی پرداخت گردد  .

کشاورزیان بیان داشت : طرح های عمرانی راهداری در قالب سه طرح نگهداری راههای اصلی وتامین ماشین آلات راهداری – روکش حفاظتی راههای اصلی وفرعی و طرح بهسازی راهها می باشد که حدود ۲۱۵ میلیارد ریال هزینه در بر دارد .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ادامه افزود : در استان اصفهان حدود ۷۵۰ نفر نیروی راهدار در ۲۴ شهرستان و ۵۸ راهدارخانه به خدمات رسانی مشغولند و حقوق آنها از محل طرحهای  عمرانی تامین می شوند و می بایست این موارد از محل هزینه های جاری پرداخت گردد تا مشکلات اعتباری موجود مرتفع شود .

کشاورزیان با اعلام اینکه از محل اعتبارات کشوری ،اعتبارات بودجه عمرانی بیشتری به استان تعلق خواهد گرفت تا استان بتواند اعتبارات بیشتری را به بخش راهداری اختصاص دهد گفت : انتظار ما از استان این است که از بودجه عمرانی استانی سهم بیشتری به راهداری تعلق گیرد چراکه راهداری موضوعی است که در سطح استان پراکنده وزود بازده است وبه راحتی مردم آثارش را ملاحظه می کنند پس جا دارد تا اعتبارات قابل ملاحظه ای به این امر اختصاص یابد .

سید علایی معاون توسعه مدیریت ومنابع نیروی انسانی وزارت راه وشهرسازی نیز در این خصوص با توجه به اینکه وزارت راه وشهرسازی از لحاظ سقف بدهکاران عمرانی در سطح کشور رتبه دوم و از لحاظ اعتبارات هزینه ای رتبه ۲۹ کشور را دارد گفت : اعتبارات هزینه ای این وزارتخانه علیرغم دریافت سقف کار راهداران و موارد قانونی ،متاسفانه درشرایط مطلوب نیست وبا توجه به افزایش نیروهای جدید در این بخش  با مشکلات زیادی روبرو هستیم  که می طلبد سهم بیشتری از بودجه جاری به این حوزه اختصاص یابد تا مشکلات راهداران وراهداری در استان حل شود .

دکتر زرگر پور استاندار اصفهان در این جلسه  بیان داشت : هدف ما آن است که تمام تلاشمان را انجام دهیم تا مشکلات این حوزه در استان مرتفع گردد .

طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با توجه به وسعت راهها وبزرگراههای استان گفت :حجم کاری که در راههای استان انجام می شود بسیار زیاد است ضمن آنکه شرایط راههای استان شرایط مطلوبی نیست و نقاط حادثه خیز بسیاری در جاده ها وجود دارد که می طلبد توجه ویژه ای به راههای استان شود و اعتبارات بیشتری نیز تعلق گیرد.

همچنین غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان در این نشست بااشاره به راهداری وحجم کارهای انجام شده توسط مدیریت ونیروهای راهدار در استان گفت : با مکانیزمها وراهکارهایی سعی شود مشکلات راهداران مرتفع گردد چرا که با افزایش نسبی رضایتمندی راهداران می توان به اهداف پیش بینی شده در این حوزه دست یافت ودر این راستا می طلبد فرمانداری شهرستانها نهایت همکاری وهمیاری راجهت تخصیص اعتبارات لازم به این حوزه درشهرستان داشته باشند .

نظر شما