شناسهٔ خبر: 84760 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از دفتر خبرگزاری فارس در استان بازدید کرد

DM2A0590.1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و مدیر روابط عمومی اداره کل، از دفتر خبرگزاری فارس در استان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسین علی مقصودی در این بازدید با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و ارائه عملکرد دستگاه های اجرایی، خبرگزاری ها و مطبوعات را بازوی توانمند دولت در ارائه خدمت به مردم خواند. وی افزود: بدون تردید اداره کل راه و شهرسازی با وسعت بالای حوزه عملکرد در بخش های مختلف همچون راهسازی، مسکن، املاک، شهرسازی و معماری و هزینه کرد بالاترین حجم اعتبارات در استان، بیش از بسیاری از دستگاه های اجرایی دیگر نیازمند تعامل با رسانه ها، مطبوعات و خبرگزاری هاست. نامبرده اطلاع رسانی را در استان ضعیف ارزیابی کرد و گفت: ضروری است؛ در جهت جلب اعتماد و همچنین اطلاع عموم مردم، عملکرد ادارات  و دستگاه های اجرایی ارائه شود و این مهم، ایفای نقش بی بدیل مطبوعات و خبرگزاری ها را می طلبد. مقصودی سیاست راه و شهرسازی استان را تنها خدمت رسانی دانست و افزود: راه و شهرسازی دبیری اکثر کارگروه ها و کمیسیون های مهم استان همچون امور زیربنایی، کمیسون ماده 5، تأمین مسکن، بازآفرینی شهری را عهده دار است و با این حجم کاری وسیع، سیاست گذاری ما دوری از هرگونه  حاشیه و سیاسی کاری است. مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص طرح اقدام ملی مسکن و مشکلات آن گفت: در حال حاضر تنها آورده دولت در این طرح، زمین است که به صورت اجاره 99 ساله تأمین و در اختیار متقاضیان  قرار می گیرد و با تمام ایراداتی که ممکن است به این طرح وارد شود، قیمت تمام شده این واحدها برای متقاضیان بسیار پایین تر از خرید واحد مسکونی در استان است. وی کارگزار این طرح را در استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواند و افزود: در جلسات مختلف با مدیران بنیاد مسکن در استان و مقام عالی وزارت و مدیران مرتبط به صورت ویدئو کنفرانس، تلاش بر این بوده که این طرح با کمترین مشکلات و در مدت زمان تعیین شده اجرایی شود.

مقصودی همچنین از آمادگی آن اداره کل در همکاری با رسانه ها و خبرگزاری ها به خصوص خبرگزاری فارس در بخش های مختلف خبر داد.

مدیر خبرگزاری فارس در استان هم با اشاره به این که قدرت احزاب، جریان های سیاسی، سازمان ها و مدیران به توان رسانه ای آن هاست، افزود: امروز در هر حوزه ای قرار باشد در کشور موفقیتی کسب شود، فعالیت ها باید پیوست رسانه ای داشته باشد. سید حسین میرفروغی خبرگزاری فارس را با میانگین تولید روزانه بین 700 تا 1000 خبر، جزء رسانه های پیش ران و با اولویت اول بین الملل در فضای حقیقی و مجازی دانست. وی افزود: خبرگزاری فارس این آمادگی را دارد که در خصوص خدمات خبری، مشاور رسانه ای، تولید محتوا و توزیع اخبار با اداره کل راه و شهرسازی همکاری نماید.