شناسهٔ خبر: 84784 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درپنج ماهه سال جاری:

۱۲۷تخلف حوزه حمل و نقل عمومی در مازندران رسیدگی شد

کمیسیون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد : به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت های حمل ونقل جاده ای برون شهری و اجرای دقیق قوانین ومقررات مربوطه، در جلسات كميسيون هاي مواد ۱۱ و ۱۲ استان در پنج ماهه سالجاری به ۱۲۷ تخلف حوزه حمل و نقل عمومی در مازندران رسیدگی و احکام آنها صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران) ، عباسعلی نجفی ضمن اعلام اين مطلب افزود: در طی این مدت۴جلسه کمیسیون ماده ۱۲برگزار که منجر به صدور۳۴ رای برای شرکت های حمل و نقلی شد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۵  جلسه کمیسیون ماده ۱۱ برگزار و پرونده ۹۳ راننده بررسی و احکام لازم صادر شده که در این میان ۷۸ مورد مربوط به تخلفات رانندگان بخش باری و ۱۵ مورد مربوط به تخلفات رانندگان بخش مسافری بوده است.

نجفی با تاکید بر اینکه جلسات کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل ونقل جاده ای برون شهری و کمیسیون ماده ۱۱ برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل ونقل جاده ای برگزار می شود ، افزود: عمده تخلفات شركت‌های حمل‌و‌نقل و رانندگان حمل‌و‌نقل برون شهری شامل صدور بارنامه بدون اطلاع راننده، سوءاستفاده از کارت هوشمند، عدم پرداخت کرایه حمل، عدم درج کد رهگیری بارنامه، جابجایی بار بدون بارنامه، عدم رعایت مقررات حمل بارنامه‌های عادی و ترافیکی در جاده‌های استان و عدم ارایه خدمات مطلوب در حین سفر است.

لازم به توضیح است عمده تخلفات گزارش شده در کمیسیون ماده ۱۲ از طریق شکایات سامانه شهراه و ۱۴۱مبنی بر اخذ کرایه و کمیسیون اضافی در بخش بار وعدم رعایت سوار نمودن مسافر و صدور بلیط در بخش مسافر بوده است.