شناسهٔ خبر: 84816 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی روند پروژه های زیرساخت راه بروجن با حضور مدیران استان چهارمحال و بختیاری

.1بروجن.jpg جلسه بررسی روند اجرای پروژه های مهم راه و زیرساخت شهرستان بروجن در حوزه راه و شهرسازی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی و فرماندار بروجن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، مدیرکل راه و شهرسازی در این جلسه با اشاره به جاده شهرکرد ـ بروجن، گفت: این پروژه با سرعت بیشتر نسبت به قبل توسط پیمانکار در حال انجام است، اما با توجه به پاییز زودرس و شرایط جوی امسال، نیاز داریم که بازهم سرعت عمل بهتری به کار گرفته شود.

حسین علی مقصودی افزود: این پروژه نیاز به تصمیم اساسی و اقدام جدی‌تر دارد و اگر تا پایان شهریورماه بخش عمده کاربه پایان نرسد، با توجه به این که آخرین مرحله کار، روسازی و آسفالت می باشد و نیاز به شرایط مساعد جوی دارد؛ به پایان فصل کاری نخواهد رسید و بهره برداری از این قسمت بسیار مهم و حیاتی به آینده موکول می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به پروژه راه آهن و ابراز نارضایتی از کندی کار در ایستگاه سفیددشت این پروژه، گفت: در قانون بودجه امسال به این پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و  در قطعات مختلف در حال اجرای عملیات می باشد. علی شهریارپور افزود: بر اساس پیگیری‌ها، مقدمات ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر هم فراهم شده و در حال حاضر، مجموعا بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص یافته است و انتظار داریم تا پایان این دولت، زیر ساخت راه آهن تکمیل شود و برای تکمیل زیر ساخت علاوه بر ۴۵۰ میلیارد تومان فعلی  ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر لازم است. وی همچنین در خصوص کنارگذر شمالی بروجن گفت: کمربند شمالی بروجن یک قسمت الحاقی از پروژه شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان است و از اعتبار ۱۰۹ میلیارد تومانی همین پروژه برای کمربند شمالی استفاده می‌شود.

فرماندار شهرستان بروجن هم در این جلسه با اشاره به اينکه تکميل و بهره برداري از پروژه مهم شهرکرد ـ بروجن از مهم ترين پروژه هاي اولويت دار استان است، تأکيد کرد: تکميل باقيمانده جاده سفيد دشت به فرادنبه تا پايان آبان ماه سال جاري ضروري است و ورودی و خروجي سفيددشت و ورودي فرادنبه نیز باید سریعتر تعیین تکلیف و اجرایی شود.

مسعود ملکي با تأکيد بر تسريع تکميل جاده دسترسي بيمارستان بروجن گفت: تکميل اين طرح با اعتبار افزون بر ۱۰۰ ميليارد ريال برعهده شهرداري مي باشد و علاوه بر اين، مبلغ ۱۵ ميليارد ريال از محل اعتبارات توازن استاني نیز برای تکمیل آن پيش بيني شده است.