شناسهٔ خبر: 84863 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد

ضرورت پیشگیری از انجام هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در تاکستان/اراضی شمالی قزوین؛ بستری مناسب برای تامین کمبود سرانه‌های عمومی و خدماتی شهر

index.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با تاکید بر ضرورت پیشگیری از ایجاد هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز به صورت جدی توسط دستگاه های متولی، به ویژه شهرداری تاکستان، گفت: برای حل موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در تاکستان شاید تنها راه موجود این باشد که منطقه ایجاد شده را محدود کرده و این ساخت و سازها را در قالب سکونتگاه های غیر رسمی ساماندهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین)، ابراهیم مبارک قدم با اعلام این خبر گفت: ابراهیم مبارک قدم در جلسه شورای مسکن که با حضور فرخ زاد معاون عمرانی استاندار، رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، طاهری فرماندار شهرستان و دیگر مدیران و مسئولین در محل فرمانداری تاکستان برگزار شد گفت: عدم نظارت و کنترل و همچنین برخی راهبردهای نادرست باعث قانون گریزی و زیر پا گذاشتن قوانین و ضوابط مهندسی و ساخت و ساز در بخش های جنوبی شهر شده که در این راستا همه دستگاه های متولی و مرتبط مقصر هستند و باید پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از ایجاد هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز به صورت جدی توسط دستگاه های متولی، به ویژه شهرداری تاکستان، افزود: برای حل موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در تاکستان شاید تنها راه موجود این باشد که منطقه ایجاد شده را محدود کرده و این ساخت و سازها را در قالب سکونتگاه های غیر رسمی ساماندهی کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی اضافه کرد: تهیه سند بازنگری طرح جامع شهر تاکستان در دستورکار است که این موارد در آن دیده خواهد شد.

مبارک قدم همچنین در مورد طرح های بازآفرینی شهری افزود: در شهر تاکستان مبلغی بالغ بر ۶۷۰ میلیون تومان به صورت نقدی در اختیار شهرداری قرار گرفته که صورت وضعیت شهرداری هم بابت هزینه کرد این مبلغ به دست ما رسیده است.

مبارک قدم بیان داشت: در خصوص زمینهای شمال شهر تاکستان، نگاه ما اینست که بتوانیم بخشی از کمبود سرانه های عمومی و خدماتی شهر را در این اراضی تامین کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی درباره طرح های در حال احداث در آقچه کند و نیکویه و ضیاباد آب ترش نیز گفت: این مسیرها به نوعی کریدور شمال به جنوب شهرستان تاکستان محسوب خواهد شد و تاکستان به نوعی در چهار راه ارتباطی قرار گرفته و این دو طرح تکمیل کننده این چهار راه ارتباطی هستند که در حال حاضر برای تکمیل آن نیاز به بودجه و تسریع در کار است.

دبیر شورای مسکن استان افزود: از دیگر طرح‌های در دست اقدام در شهرستان تاکستان طرح اقدام ملی مسکن است که ۷۶۹ واحد در طرح اقدام ملی برای تاکستان در نظر گرفته شده و قابل ذکر است متقاضیان این طرح که در سامانه ثبت نام شده اند ۳۵۶ نفر هستند.

وی بیان داشت: اداره کل راه و شهرسازی توانست زمینی به  مساحت ۴۵۰۰ متر مربع که امکان احداث ۱۰۰ واحد مسکونی در آن وجود دارد را در این طرح فراهم نماید که مراحل طراحی آن آماده شده و در مرحله تایید نظام مهندسی است.

مبارک قدم افزود: در طرح‌های مسکن مهر هم طی بازدیدی که انجام شد می توان گفت اکثر واحدها آماده شده و در قالب پروژه مسکن مهر تحویل متقاضیان گردیده و دفترچه قسط هم از بانک مسکن و بانک های عامل دریافت شده است.

وی در پایان افزود: تعداد واحدهای مسکونی در طرح مسکن مهر شهرستان تاکستان ۲۲۵۵ واحد است که ۱۳۴۱ واحد آن خود مالک است به نوعی بیشتر واحد های ساخته شده در مسکن مهر در تاکستان خود مالک هستند.