شناسهٔ خبر: 84883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد

تحولی عظیم در توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل /۷۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان در ردیف بودجه ملی قرار گرفته است

اردبیل 017 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان اردبیل در ردیف بودجه ملی قرار گرفته است در حالی که این رقم در سال‌های قبل کمتر از ۲۷۰ کیلومتر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان اردبیل در ردیف بودجه ملی قرار گرفته است در حالی که این رقم در سال‌های قبل کمتر از ۲۷۰ کیلومتر بوده که این امر دستاورد بسیار خوبی در حوزه راهسازی استان محسوب می‌شود که این اقدام خوشبختانه با حمایت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار اردبیل،‌ نمایندگان مردم در مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.

وی گفت: با قرار گرفتن راه‌های شریانی استان در ردیف بودجه ملی امکان واگذاری برای باند دوم تسهیل شده و نسبت به وضعیت راه‌سازی ۴ سال گذشته این امر دستاورد بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

حیدری تصریح کرد: در سطح استان اردبیل در حال حاضر حدود ۲۰۰ کیلومتر احداث بزرگراه دردست اجرا داریم که نزدیک ۱۰۶ کیلومتردر شمال استان واقع شده است این در حالی است که تاکنون ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه در سطح استان اردبیل احداث و بهره برداری شده است و تا پایان سال ۶۱ کیلومتر به طول بزرگراههای استان افزوده خواهدشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به پروژه درحال مطالعه بزرگراهی بیله‌سوار به پارس‌آباد اشاره کرد و افزود: مسیر پارس‌آباد به سربند به طول ۲۰ کیلومتر در حال اجراست که قطعه دوم این محور با انتخاب پیمانکار اجرا خواهد شد.

حیدری ادامه داد: با توجه به تردد زیاد و ترافیک در این مسیر سعی بر این است تا محور سه راهی سربند تا مشگین‌شهر به بزرگراه تبدیل شود که این مسیر در مجموع به طول ۱۳۷ کیلومتر در حال مطالعه است که از این مقدار ۳۷ کیلومتر به زودی مناقصه برگزار و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی این محور آغاز خواهد شد.

وی افزود: محور اردبیل – سه راهی صحرا به بزرگراه تبدیل شده و از سه راهی صحرا تا رضی پروژه در حال اجراست و از رضی به گرمی بطول ۱۰ کیلومتر و نیز ورودی شهر گرمی بطول ۵ کیلومتر بزرگراه در دست احداث است و احداث باند دوم گرمی به بیله‌سوار بطول ۴۷ کیلومتر و به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان قرارداد توسط موسسه عاشورا در حال اجراست.

تکمیل و بهره برداری از بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر تا پایان سال ۱۴۰۰

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تکمیل بزرگراه اردبیل به مشگین‌شهر در سال‌ آینده خبر داد و تصریح کرد: امسال ۸ کیلومتر از این بزرگراه تکمیل شده و سال آینده به شکل کامل و یکپارچه بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

حیدری با اشاره به احداث تونل دوم نمین – آستارا خاطرنشان کرد: در این مسیر به طول تقریبی ۳ کیلومتر بزرگراه در حال اجراست.

وی گفت: در محور اردبیل – سرچم به طول ۹۰ کیلومتر احداث بزرگراه در برنامه‌ها و هدفگذاری راه و شهرسازی استان است که ۱۹ کیلومتر آن به پایان رسیده و شرکت ساخت با انتخاب پیمانکار و اخذ مجوز ماده ۵۶ قصد احداث ۵۰ کیلومتر این مسیر را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به پروژه‌های راهسازی در جنوب استان اشاره کرد و افزود: محور کلور – درام هم اکنون عملیات اجرایی در مسیر انجام می شود و از مسیر ۸۵ کیلومتری راه ارتباطی خلخال، شال، ماجولان به ماسوله نیز که ۷۰ کیلومتر این مسیر گردشگری در محدوده استان است تکمیل شده اما استان گیلان نیز باید به تکمیل ۱۵ کیلومتر محدوده خود اقدام کند تا گردشگران شهر ماسوله وارد استان اردبیل شوند.

تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: خوشبختانه در توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل اقدامات خوبی با حمایت‌های مسئولان کشوری و استانی انجام شده و هر سال به طول بزرگراه‌های استان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر کیلومتر بزرگراه نیازمند ۶ میلیارد تومان اعتبار است، اضافه کرد: تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است که این اعتبارات طی دو تا سه سال آینده خارج از توان پرداختی دولت است.