شناسهٔ خبر: 84930 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره مندی ۱۴۸۴ واحد در محدوده های بازآفرینی از تسهیلات وام نوسازی مسکن

صالحی سرپرست معاونت مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان اعلام کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۱۴۸۴ واحد در محدوده بازآفرینی استان همدان از تسهیلات وام نوسازی و بهسازی مسکن استفاده کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) " مجید صالحی امیر " اظهار داشت:  سطح محدوده بازآفرینی در محدوده استان همدان ۴۳۱۵ هکتار شامل مناطق واقع در محدوده بافت تاریخی، محدوده های نابسامان درونی، سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های روستایی و محدوده‌هایی با کاربری ناهمگون است.

وی افزود: مساحت محدوده بازآفرینی شهری در شهر همدان ۲۱۹۳ هکتار و پس از همدان بیشترین سطح محدوده بازآفرینی در شهر ملایر با ۸۵۴ هکتار شناسایی شده است.

صالحی در رابطه با تسهیلات وام نوسازی و بهسازی مسکن بیان کرد: ۲۰ درصد سهمیه ابلاغی مرحله اول استان همدان در سال های ۹۸ و ۹۹، ۶۱۰ واحد مسکونی بوده که تعداد متقاضیان تسهیلات در محدوده بازآفرینی استان از ابتدای سال ۸۹ تاکنون ۹۳۰ واحد است و کلیه افراد متقاضی به بانک مسکن معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات ودیعه اسکان موقت در ‌شهرها نیز در راستای اجرایی شدن برنامه ملی بازآفرینی شهری در زمینه نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی فرسوده در محلات در دستور کار قرار گرفته ، گفت: مالکان واحدهای مسکونی در محلات هدف بازآفرینی به منظور تهیه مسکن موقت در طول زمان نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات ودیعه اسکان موقت (وام ودیعه مسکن) اقدام کنند.

صالحی در پایان خاطرنشان ساخت : اعطای تسهیلات نوسازی و بهسازی از سوی راه و شهرسازی و اعطای تخفیفات در صدور پروانه ساختمانی و تراکم تشویقی از سوی شهرداری‌ها می‌تواند به افزایش اشتیاق مردم برای احیاء بافت های فرسوده و اجرای هر چه موفق تر طرح های بازآفرینی شهری منجر شود.