شناسهٔ خبر: 8494 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی کشور آسفالت شد

سید حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: در سال ۹۳ با آسفالت سه هزارو۵۰۰ کیلومتر راه روستایی کشور طول را ه های روستایی به بیش از ۱۰۵ هزار کیلومتر رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، سیدحسین میرشفیع روز پنجشنبه در جمع مسوولان شهرستان دشتستان در استان بوشهر افزود: در زمان حاضر ۹۱ درصد جمعیت روستایی کشور از راه آسفالته برخوردار هستند.

وی اظهارکرد: عملکرد در خصوص راه های روستایی کشور بسیار خوب است ولی همچنان برای راه های روستایی به حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال نیاز است.

وی یادآور شد: بخش عمده اعتبار مورد نیاز برای روکش راه های روستایی است که در سالهای گذشته اجرا شده و در حال تخریب است وبراساس براورد انجام شده حدود ۵۰ هزار کیلومتر از راه ها روستایی نیاز به مرمت اساسی و آُسفالته دارد.

میرشفیع اضافه کرد: نزدیک به ۱۵هزار کیلومتر راه روستایی دیگر باید در کشور اجرا شود تا کل روستاهای بالای ۵۰ خانوار از راه آسفالته برخوردار شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در قانون بودجه امسال زمینه هایی وجود دارد که اگر اعتبارات تخصیص پیدا کند ما می توانیم در همان ظرفیت سال گذشته و شاید بیشتر پروژ های راه روستایی را اجرا کنیم.

میرشفیع خاطرنشان کرد: هم اکنون مقدار مناسبی قیر در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار گرفته که برای روکش کردن راه های اصلی و فرعی و راه های روستایی و برطرف کردن اشکالات آنها و تکمیل طرح روستاهای فاقد آسفالت در نظرگرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پل قدیمی روستای درودگاه نیز افزود: پل درودگاه از پل های مهم روستایی شهرستان است و از لحاظ فنی نیاز به نوسازی دارد. برای احداث این پل ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که اجرای این پل باید در برنامه قرار گیرد.

وی همچنین گفت: تکمیل راه طلحه به شاه پسرمرد بخش بوشکان و گردنه گچ در بخش ارم به دلیل ارتباط آن به استان فارس در برنامه مجموعه راه و شهرسازی است.

معاون وزارت راه وشهرسازی خاطرنشان کرد: ساماندهی سه راهی وحدتیه ضروری است و تعریض این محور به سمت وحدتیه نیز مورد حمایت قرار می گیرد.

وی همچنین در بازدید از راه های روستایی بخش سعدآباد نیز گفت: راه روستایی دهقاید به نظرآقا از محورهای پراهمیت و پرترافیک است که نیاز به تعریض دارد.

میرشفیع همچنین مطالعه مسیر گیسکان، رفع مشکلات مسکن مهر و رفع مشکل راه ورودی برازجان از سمت شیراز را نیز در دستور کار قرار داد.

وی گفت: بطور کل بسیاری از راه های روستایی شهرستان دشتستان با توجه به تردد زیاد نیاز به بازسازی دارند./

نظر شما