شناسهٔ خبر: 84970 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندرى سازمان بنادر و دریانوردی اعلام كرد:

دو مزيت تخفیفات تعرفه ای سازمان بنادر به منظور توسعه صادرات و ترانزیت/ بازگشت ارز مورد نياز صادركنندگان و واردكنندگان كالا/ قيمت تمام شده كالا كاهش مى يابد

بازدید معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بازگشت ارز مورد نیاز صادرکنندگان و واردکنندگان کالا ؛همچنین کاهش قیمت تمام شده کالا را دو مزیت حاصله از تخفیفات تعرفه ای سازمان بنادر ودریا نوردی در راستای توسعه صادرات و ترانزیت عنوان کرد .

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر کوهساری معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی که به منظور شرکت درجلسه بررسی مشکلات و چالش های حوزه بندری و اقتصادی بندر شهید رجایی و بازدید از طرح های عمرانی و توسعه ای این بندر به هرمزگان سفرکرده بود در جریان سفر خود درجمع خبرنگاران گفت: بازگشت ارز مورد نیاز صادرکنندگان و کاهش قیمت تمام شده کالا دو مزیت مهم حاصله از تخفیفات تعرفه ای  است که سازمان بنادر ودریا نوردی در راستای توسعه صادرات و ترانزیت درنظر گرفته است .

فرهاد منتصر کوهساری با اشاره به تخفیفاتی تعرفه ای درنظر گرفته شده به منظور توسعه صادرات و ترانزیت در بنادر کشوراظهارداشت: سازمان بنادر ودریانوردی درراستای حمایت از صادرات کنندگان وواردکنندگان مواد اولیه ،تخفیفات تعرفه ای را بمنظور حمایت از بخش خصوصی درنظر گرفته ونرخ پایه THc را تا ده درصد کاهش داده است. 

وی بیان کرد  : این تخفیفات در بخش صادرات تا۲۵ درصد و در بحث ترانزیت نیز  ۵۰ درصد درنظر گرفته شده تا بتوانیم کالاهای بیشتری را وارد بنادرکشورکرده و به کشورهای هدف ترانزیت نماییم .

عضو هیت عامل سازمان بنادر ودریا نوردی به رونق کانتینرهای یخچالی در بنادر کشور هم اشاره ای داشت و گفت:از آنجایی که امروز شاهد رونق صادرات محصولات از طریق کانتینرهای یخچالی هستیم لذا بمنظور کمک و تقویت صادرات در این بخش وهزینه های مترتب (حقوق و عوارض ) شناورهای یخچالی وهمچنین  THc کانتینرهای یخچالی؛ طرحی را برای کل بنادر کشور دردست مطالعه داریم .

این مقام مسئول همچنین از برگزاری جلسه ای به منظورتدوین  بسته های جدید حمایتی از سوی سازمان بنادر ودریا نوردی طی هفته جاری خبر داد و گفت : براساس برنامه ریزی صورت گرفته جلسه ای به همین منظور اواسط هفته آینده بر گزار خواهد شد که نتایجه حاصله از تصمیمات متخذه را در وقت مقتضی اعلام خواهیم کرد .

شایان ذکر است بازدید از طرح توسعه بندر شهید رجایی ، پروژه های عمرانی بندری و همچنین بازدید از روند احداث سه پست اسکله نفتی از دیگر برنامه های معاون امور بندر و اقتصادی سازمان بنادر ودریا نوردی در سفر به هرمزگان بود .