شناسهٔ خبر: 85116 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

دریای خزر مواج و متلاطم است/کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر و اردبیل

باران کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی اعلام کرد و از کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا برای بخش‌هایی از استان گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان‌غربی و ارتفاعات غرب مازندران، بارش رخ می‌دهد که طی این مدت بارش‌ها در غرب گیلان از شدت بیشتری برخودار است.

به گفته رفیعی، روز پنجشنبه در بخش‌هایی از استان گیلان و اردبیل، دامنه‌ها و ارتفاعات مازندران و ارتفاعات غرب سمنان و ارتفاعات شرق تهران، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد را انتظار داریم. روز جمعه نیز در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی شده است.

وی افزود: روز شنبه هفته آینده در بخش هایی از استان گیلان، اردبیل و ارتفاعات غرب مازندران بارش ها ادامه خواهد یافت.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از نظر شرایط دمایی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا در سواحل دریای خزر و اردبیل کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای خواهد داشت. همچنین از امروز تا پایان هفته، پدیده غالب در شرق و جنوب‌شرق کشور، به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شرق هرمزگان، وزش باد شدید خواهد بود که گاهی با گرد وخاک همراه است.

به گفته رفیعی، از فردا چهارشنبه تا روز جمعه، دریای‌خزر مواج و متلاطم پیش بینی شده است. تهران نیز امروز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد است. فردا شرایط جوی تهران به همین ترتیب خواهد بود. حداکثر دما در تهران پیش بینی شده که به ۳۰ درجه بالای صفر برسد و حداقل دمای تهران به ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.