شناسهٔ خبر: 85172 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

کاهش تصدی‌‌گری ستاد و واگذاری فعالیت‌‌ها به استان‌ها / استعدادیابی و توسعه شایستگی در راستای کارایی مدیران

جلسه معاون توسعه در همدان1 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: یکی از اهداف و رویکردهای مهم این معاونت بررسی و اصلاح ساختار سازمانی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(همدان)، نعمت‌‌اله ترکی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در  جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد: سازماندهی و ساماندهی نظام تشکیلاتی، ساختاری و نیروی انسانی از جمله مواردی است که مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه باید به آن موارد توجه ویژه داشته باشند.

وی به استعدادیابی و توسعه شایستگی در راستای افزایش کارایی مدیران به عنوان یک برنامه راهبردی در این معاونت اشاره نموده و گفت:  یکی از عواملی که می‌تواند در عرصه ساختار سازمانی و  خدمات‌رسانی به مجموعه ستادی و استان‌ها و مردم کمک کند  شایسته‌سالاری در عرصه انتخابات است که به همین خاطر برای اولین‌بار سامانه درج اطلاعات پرسنل کل کشور، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها از طریق مرکز نوسازی اعلام و در دسترس قرار گرفت.

ترکی افزود: تا کنون ۳۵۰۰ نفر در این سامانه خوداظهاری ثبت نام نمودند که  پس از آن کانون ارزیابی مدیران در سطح کشور کار ارزیابی را برای انتخاب و انتصاب پست‌های مدیریتی در سطوح مختلف انجام خواهد داد

وی یکی از برنامه های راهبردی این معاونت را کاهش تصدی گری از ستاد و واگذاری فعالیت ها به استان ها عنوان نموده و گفت: اگر این تصدی گری شفاف شود میزان خدمت هر کارشناس در حوزه کاری خود مشخص می شود

تقویت ساختار تشکیلاتی استان ها و استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی دیگر از موارد و برنامه‌های راهبردی این معاونت،  اصلاح ساختار بودجه‌ای است ، گفت: زمانی که مبنای کاری عرصه منابع مالی همگام با هم نباشد، کار پیش نخواهد رفت.

وی ادامه داد:‌ در نتیجه روی اصلاح ساختار بودجه ای حتما باید تجدیدنظر انجام گیرد تا از محل هر منبع و مأخذی به این مقوله کمک شود که این موضوع در دستور کار قرار دارد. از جمله این موارد بودجه ریزی براساس عملکرد است چون بنده معتقدم باید از حالت «وقت - مزدی» خارج شویم و به حالت " کار-مزدی " روی بیاوریم.

ترکی در پایان با قدردانی از همکاری و تعامل اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان همدان بر برگزاری جلسات ماهانه این شورا و بررسی مشکلات و مسائل موجود در حوزه های مختلف تاکید نمود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این جلسه گزارشی از روند پیشرفت پروژه های این اداره کل ارائه نموده و گفت: یکی از پروژه های مهم استان بحث انتقال ایستگاه راه‌آهن همدان به داخل شهراست که این طرح در ۳ قطعه و به طول ۱۳ کیلومتر در دست اجرا است.

داریوش حسینی در ادامه افزود : ۲ قطعه این طرح به پیمانکار واگذار شده و قطعه سوم آن به طول ۳ هزار و ۸۰۰ متر که ۲ هزار و ۸۰۰ متر آن تقاطع غیر همسطح و یک هزار متر به صورت همسطح، در دستور ساخت است.

وی به پروژه های مهم و شاخص استان اشاره نموده و گفت: پروژه های کریدور اصله - کاج - رزن، ، کنارگذر شرقی همدان، مرادبلاغی - قهاوند- اراک، باند برگشت گنجنامه ، محور غارعلیصدر ، محور ملایر- بروجرد ، چهارخطه نهاوند – آورزمان و چهارخطه تویسرکان- کنگاور از پروژه های مهم و شاخص راهسازی در استان هستند.

حسینی تصریح کرد: کار مطالعاتی فازهای  صفر و یک و ۲ باند برگشت جاده گنجنامه انجام شده است و امیدواریم هرچه زودتر به پیمانکار واگذار شود.

وی در رابطه با پروژه مرادبلاغی نیز اعلام کرد: برای پروژه مرادبلاغی سال گذشته اعتبار دیده شده بود اما تخصیص آن بسیار کم بود که امسال با پیگیری های خوبی که انجام شد اعتبار مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی یادآورشد: مطالعات تکمیلی محور غارعلیصدر انجام شده است و به دنبال این هستیم تا برای آن از ظرفیت قانون ماده ۵۶ استفاده کنیم که بر اساس این ماده، بانک سرمایه گذار است و اعتبار آن را به پیمانکار پرداخت و پس از پایان کار، دولت با بانک تسویه حساب می‌کند.

حسینی در رابطه با ۴ خطه محور بروجرد گفت: کار زیرسازی این محور کاملا انجام شده و در صورت تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار قبل از پایان فصل کاری به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در  بحث کاداستر  نیاز به اعتبار ویژه است ، گفت: اگر در هر سال یک اعتبار مشخص برای این امر در نظر بگیرند به وسیله مشاور نقشه بردار اراضی دولت را تعیین تکلیف و مشخصات زمین ها را در سامانه ثبت می نمائیم

مدیر کل راه و شهرسازی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن بیان کرد: برنامه این استان ۴۵۰۰ واحد بود که به ۶۰۰۰ هزار واحد افزایش یافت و تا کنون ۲۳ هزار نفردر این طرح ثبت نام نمودند .

حسینی در پایان با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت بر خانه دار شدن تمامی ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن گفت: تا هفته آینده زمین های افزوده شده برای طرح اقدام ملی مشخص و پیگیری های لازم انجام خواهد شد.