شناسهٔ خبر: 8523 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

تعداد واحدهای به اتمام رسیده و در حال ساخت مسکن مهر در کل کشور/ جزئیات میزان تسهیلات پرداخت شده از رقم ۵۰ هزار میلیارد تومان

احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از پایان ساخت واحدهای مسکن مهر در سال ۹۵ خبر داد.

احمد اصغری‌مهرآبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر در کل کشور گفت: از مجموع دو میلیون و  ۳۰۲ هزار واحد مسکن مهر که منجر به عقد قرارداده شده ساخت یک میلیون و ۷۶۵ هزار واحد معادل ۷۷ درصد به اتمام رسیده است. همچنین تعداد ۵۳۷ هزار واحد مسکن مهر معادل ۲۳ درصد باقیمانده که در مراحل مختلف ساخت قرار دارد که بر اساس تعهد وزارت راه و شهرسازی این تعداد از واحدها در سال ۹۵ ساخته خواهد شد اما تحویل آن به تامین خدمات زیربنایی بستگی دارد.

وی درباره این واحدها توضیح داد: در مرحله اجرای نازک‌ کاری ۲۶۱ هزار واحد، در مرحله اجرای سفت کاری ۱۰۸ هزار واحد، در مرحله اجرای سقف ۲۳ هزار واحد، در مرحله اجرای اسکلت ۸۵ هزار واحد باقیمانده است که از طریق شیوه‌نامه در حال تعیین تکلیف هستند.

به گفته این مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی در مرحله اجرای پی‌سازی نیز ۶۰ هزار واحد باقیمانده که از طریق شیوه نامه در حال تعیین تکلیف است.

مهرآبادی همچنین درباره تسهیلات بانکی که تاکنون برای ساخت و آماده‌سازی تاکنون پرداخت شده است به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکنون از محل تسهیلات مسکن مهر، حدود ۴۴ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان توسط بانک مسکن پرداخت شده است. بر این اساس بابت مسکن مهر شهری مبلغ ۳۸ هزار و ۶۳۲ میلیارد تومان، بافت فرسوده هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان، مسکن مهر روستایی چهار هزار و ۵۲ میلیارد تومان و همچنین حوادث غیرمترقبه و غیره ۳۶۰ میلیارد تومان از سوی بانک مسکن و از محل تسهیلات ۵۰ هزار میلیارد تومانی پرداخت شده است. /

نظر شما