شناسهٔ خبر: 85327 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور؛

آزمون ورود به حرفه مهندسان در سوم و چهارم مهر ماه در استان قم برگزار می‌شود

اسماعیل اسدی رییس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، روزهای سوم و چهارم مهرماه در دو نوبت صبح و عصر و با حضور حدود ۳۸۰۰ نفر داوطلب، همزمان با سراسر کشور در استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، اسماعیل اسدی اظهار داشت: آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی در رشته های عمران، معماری، تاسیسات برقی و مکانیکی، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک در روز های پنج شنبه و جمعه به تاریخ سوم و چهارم مهرماه برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون در دو نوبت صبح و عصر با حضور قریب به ۳۸۰۰ نفر داوطلب، همزمان با سراسر کشور در محل دانشگاه قم واقع در بلوار غدیر برگزار می شود.

به گفته رییس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم مهندسانی که سه سال از اخذ مدرک تحصیلی آنان گذشته باشد شرایط حضور در آزمون ورود به حرفه مهندسی را دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی داوطلبین و کلیه افراد مرتبط، ضروری است کلیه متقاضیان نسبت به مطالعه دقیق دستورالعمل اجرائی آزمون و رهنمودهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کنند.

اسدی تصریح کرد: برای قبول شدگان در این آزمون پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، پروانه اشتغال به کار صادر می شود و این افراد می توانند فعالیت رسمی خود را آغاز کنند.

وی یادآور شد: آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان، کاردانی و معماران تجربی همه ساله و در ۲ نوبت برگزار می‌شود که آزمون اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام نشد و به شهریور و مهر ماه امسال موکول شد.

گفتنی است پیش از این، آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان در رشته معماری (طراحی) ششم شهریورماه برگزار شده بود.