شناسهٔ خبر: 85380 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان همدان با حضور ۵ هزار و ۱۰۶ نفر آزمون برگزاری می شود

مهندس حسینی مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان های فنی ساختمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، روزهای ۳ و ۴ مهرماه در دو نوبت صبح و عصر همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان  (همدان )، داریوش حسینی اظهار داشت: آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی در روز های پنج شنبه و جمعه به تاریخ ۳ و ۴ مهرماه در شهر همدان( دانشگاه های پیام نور و بوعلی سینا) و در شهر ملایر ( دانشگاه آزاد اسلامی ) برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون در هفت رشته اصلی ؛ مهندسی معماری در صلاحیت های ( نظارت و اجرا)، عمران در صلاحیت های ( محاسبه ، نظارت و اجرا)، تاسیسات مکانیکی ( نظارت ، طراحی )، تاسیسات برقی ( نظارت و طراحی )، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک در پایه سه و آزمون ورود به حرفه کاردان های فنی ساختمان در رشته های معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی و برقی ، نقشه برداری و شهرسازی در پایه سه و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی در پایه های یک، دو و سه برگزار خواهد شد.

وی تعداد کل داوطلبان در آزمون را ۵ هزار و ۱۰۶ نفر آزمون اعلام نموده و گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۸۸۱ نفر آزمون  (۷۶ درصد) در شهر همدان و یک هزار و ۲۲۵ نفر آزمون (۲۴ درصد) در شهر ملایر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: از تعداد ۵ هزار و ۱۰۶ نفر ثبت نام کننده در این آزمون ، یک هزار و ۱۰۷ نفر آزمون (۲۱.۷ درصد) خانم و ۳ هزار و ۹۹۹ نفر آزمون (۷۸.۳ درصد) آقا هستند.

حسینی در پایان ضمن آروزی توفیق برای کلیه داوطلبان خاطرنشان ساخت : با توجه به شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی داوطلبین و کلیه افراد مرتبط، ضروری است کلیه متقاضیان نسبت به مطالعه دقیق دستورالعمل اجرائی آزمون و رهنمودهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام نمایند.