شناسهٔ خبر: 85438 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزمون ورود به حرفه مهندسین و کاردان های فنی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

DM2A0556.1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از برگزاری دومین مرحله آزمون ورود به حرفه مهندسین و کاردان های فنی با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی با اعلام این مطلب گفت: در مجموع ۲۳۸۴ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۹۹۴ داوطلب مرد و ۳۹۰ داوطلب زن هستند. وی بیشترین تعداد شرکت کننده را در رشته عمران(نظارت) با ۵۶۵ نفر و کمترین تعداد را در رشته ترافیک با ۵ نفر داوطلب دانست و افزود: تعداد غایبین نیز به دلیل شرایط موجود در کشور و بیماری کووید ۱۹ قابل ملاحظه است و بعنوان نمونه در آزمون صبح پنج شنبه تعداد غایبین ۳۲۸ نفر بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: این آزمون در سه نوبت صبح و بعدازظهر پنج شنبه سوم مهرماه و همچنین صبح جمعه چهارم مهرماه با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی و با حضور ناظرین سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد. مقصودی ادامه داد: آزمون صبح پنج شنبه به تعداد ۱۰۱۱ نفر مربوط به رشته های مهندسی معماری(نظارت)، عمران(نظارت)، شهرسازی، نقشه برداری، ترافیک و کاردان های فنی و عصر پنج شنبه نیز به تعداد ۹۰۳ نفر مربوط به رشته های عمران(اجرا)، معماری(اجرا)، تأسیسات برقی(نظارت)، تأسیسات مکانیکی(نظارت) بود و همچنین ۴۷۰ داوطلب نیز صبح جمعه در رشته های عمران(محاسبات)، تأسیسات برقی(طراحی)، تأسیسات مکانیکی(طراحی)، معمار و تجربی به رقابت پرداختند.

گفتنی است داوطلبین در صورت قبولی در این آزمون در صورت احراز سایر شرایط، می توانند پروانه اشتغال به کار مهندسی دریافت کنند.