شناسهٔ خبر: 85599 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد :

اجرای ۵۸ پروژه بازآفرینی شهری در استان اردبیل

اردبیل 7-5 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اجرای ۵۸ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار بیش از ۲۵۵ میلیارد ریال طی سالجاری در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به همراه شهرام باباخانی معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل در بازدید از پروژه های بازآفرینی شهر اردبیل با اعلام این مطلب اظهار داشت: کل پروژه های بازآفرینی شهری در سال ۹۹ جمعا ۵۸ پروژه می باشد که از آن ۵۰ پروژه عقد قرارداد شده و تاکنون در حدود۳۱۲. ۲۵۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی به برخی از پروژه ها اشاره و کرد و افزود: خانه محله ، پایگاه سلامت ، بهسازی معابر ، احداث کلانتری ، تاسیسات زیر بنایی در محلات هدف و در بحث بافت فرسوده طرح ساماندهی پیرامون بقعه شیخ صفی الدین ، ارتقاء توانمندهای اجتماعی و اقتصادی از پروژهای بازآفرینی شهری اردبیل است.

حیدری ادامه داد: مدرسه ۱۲ کلاسه گلمغان ، سالن ورزشی ایران آباد در سکونتگاهها قرار گرفته و در بحث منابع داخلی تملک پنج قطعه شهیدگاه اردبیل  به ارزش ۷۵۲ . ۶۶ میلیون ریال خریداری و تحول شهرداری اردبیل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اشاره کرد و اظهار داشت: بهسازی و ساماندهی محله عدالت آباد ، چمن مصنوعی ایران آباد اردبیل ، پیاده راه و پارک تاریخی کهنه قلعه مشگین شهر با اعتبار ۶۵۰۰۰ میلیون ریال از پروژه های مصوبات سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به استان اردبیل است.

وی در این بازدید بر رعایت اصول فنی در زیر سازی معابر محله عدالت آباد اردبیل بر پیمانکار پروژه تاکید نمود و گفت: کانال مربوط به آب که برای تامین و آبیاری زمین های کشاورزی اطراف این محله عینا" حفظ و از تخریب آنها جلوگیری شود .

حیدری با تاکید بر رفع مشکلات سکونت گاه های غیر رسمی احداث شده افزود : مقدار قیر رایگان تحویلی به شهردای های استان به میزان ۲۳۹۷ تن بوده که در محلات هدف جهت آسفالت معابر مصرف شده است.

وی به احیاء و نوسازی واحدهای مسکونی در محلات هدف با ارائه تسهیلات و رسیدن به متوسط شهری را یادآور شد و افزود: اجرای پروژه های زیرساخت و تاسیسات شهری و ساختمانی بر اساس اقدام مشترک ، افزایش توانمندسازی و ارتقاء کیفی زندگی در محلات هدف و رسیدن به متوسط شهری و ارتقاء شاخص های کیفی زندگی براساس برنامه ششم و تقلیل محلات هدف در پایان برنامه ششم از اهداف و برنامه های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.