شناسهٔ خبر: 85639 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

استقبال بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در بندر چابهار/ توسعه رضایت بخش زیرساخت‌های بندر شهیدبهشتی/ افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توسعه مطلوب زیرساخت‌های بندر شهیدبهشتی چابهار؛ عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در جریان سفر به سیستان و بلوچستان و بازدید از بندر شهیدبهشتی چابهار، تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب بندر چابهار و زیرساخت‌هایی که در این بندر فراهم شده است، امیدواریم که این بندر بتواند نقش پررنگ‌تر و مثبت‌تری در حمل‌ونقل دریایی کشور به ویژه ترانزیت کالا بین کشورهای حاشیه اقیانوس هند و آسیای میانه و افغانستان داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: شرایط و موقعیت بندر چابهار به گونه‌ای است که توانسته نقش خود را در زنجیره حمل‌ونقل دریایی کشور و توسعه ترانزیت ایفا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در بندر چابهار؛ عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی شامل کالاهای اساسی و کانتینری، افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه‌ای به خوبی در بندر چابهار پیش می‌رود، گفت: ترمینال کانتینری این بندر، به طور کامل تجهیز شده و آماده پذیرش کشتی‌های سایز بزرگ کانتینری است. 

راستاد با اشاره به استقبال بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار، افزود: تعدادی پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار آغاز شده که خوشبختانه با سرعت خوبی در حال انجام است. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه روند پیشرفت پروژه‌های توسعه‌ای در بندر شهیدبهشتی چابهار؛ راضی کننده است، خاطرنشان کرد: با توجه به بسته‌های حمایتی پیش‌بینی شده، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز در این بندر در حال تقویت است و نیازهایی که برای تأسیسات روبنایی و تجهیزات تکمیلی بندر چابهار وجود دارد، توسط بخش خصوصی تأمین خواهد شد.