شناسهٔ خبر: 85701 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بخشی از خدمات اداره کل راه و شهرسازی استان همدان به دفاتر پیشخوان واگذار شد

ده محسنی + معاون پشتیبانی همدان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: بخشی از خدمات این اداره کل با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه میان اداره کل راه و شهرسازی و انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت به این دفاتر وگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (همدان)، حسین ده محسنی فرد عنوان کرد: این تفاهم نامه با توجه به شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامتی ارباب رجوع و همچنین کاهش مراجعه آنان به اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از طریق برون سپاری خدمات قابل واگذاری در دفاتر پیشخوان دولت منعقد شد.

وی در رابطه با خدمات واگذار شده به این دفاترعنوان کرد: تعداد 12 مورد خدمات این اداره کل به دفاتر پیشخوان واگذار شده که از مهم ترین آنها می توان به  انجام مراحل مرتبط با ارتقاء و صدور پروانه اشتغال به کار کاردانی و مهندسی ساختمان و واگذاری واحد های ساخته شده به عموم مردم  اشاره نمود.

ده محسنی در ادامه بیان کرد: همچنین بررسی و پاسخ استعلام و درخواست های تشخیص نوعیت زمین، واگذاری زمین به عموم مردم  و انجام مراحل مرتبط با پرداخت یارانه تسهیلات مسکن اقشار ویژه به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده است.

وی یادآور شد: انجام مراحل مرتبط با استعلام وام مسکن یکم بدون سپرده، استعلام وام ساخت، تمدید معرفی مجدد جهت دریافت وام ساخت و وام ودیعه اسکان موقت از جمله موارد مطروحه در توافقنامه است.

ده محسنی در پایان خاطرنشان ساخت: امیدواریم که با این برون‌سپاری بتوانیم مشکلات عدیده‌ای که برای شهروندان در این راستا به‌ وجود می ‌آمد را برطرف و گامی در راستای تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی برداریم.