شناسهٔ خبر: 85715 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران :

فعالیت های راهداری و حمل و نقل مرز نمی شناسد

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در نشست هم اندیشی مسولین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های مازندران و تهران که در محل راهدارخانه گدوک برگزار شد ، عنوان کرد : فعالیت های حوزه راهداری و حمل و نقل مرز نمی شناسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (مازندران) ، عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، ضمن عرض خوش آمد و خدا قوت به مسولین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تهران ، هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی و همکاری لازم در جهت رفع موضوعات مرتبط با حوزه حمل و نقل عمومی و مشکلات رانندگان و همچنین عملیات راهداری زمستانی برشمرد و  اظهار داشت : با توجه به اینکه مازندران تنها استانی است که از طریق سه محور شریانی به پایتخت کشور متصل بوده ، لذا هماهنگی و تعامل و همکاری دوسویه مسولین راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان با استان تهران بسیار حایز اهمیت است.

وی افزود: بخش اعظمی از ترافیک و تردد کشور از پایتخت به مازندران بوده و می بایست در خصوص ایمن سازی و افزایش ضریب ایمنی جاده های این استان و استان های همجور نگاه ویژه و ملی انجام شود.

مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در ادامه بر ضرورت برقراري تردد در تمامي ايام سال اشاره و تصريح كرد: حفظ ارتباطات و تداوم جريان پيوسته شبكه حمل و نقل و بالاخص شبكه حمل و نقل جاده اي در تمامي ايام سال از اهميت ويژه اي برخوردار است كه كوچكترين عامل بازدارنده اين جريان پيوسته ، صدمات جبران ناپذيري را بطور مستقيم و غير مستقيم وارد خواهد ساخت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در این نشست نیز خواستار هماهنگی لازم در خصوص نرخ حمل کالا( تن _ کیلومتر ) ، جلوگیری از فرار بار و اضافه تناژ و همچنین توزیع لاستیک به رانندگان شد و تصریح کرد : با مشارکت و همکاری دو سویه  و همدلی بین ادارات کل همجوار می توان بخش اعظمی از مشکلات رانندگان و حوزه حمل و نقل کالاو مسافر را رفع کرد.

مهندس نجفی در این نشست ابراز امیدواری کرد بتوانیم با بهره گیری از تجربیات و تعامل تمامی مدیران و برگزاری جلسات مستمر و ماهانه بستری مناسب برای ارتقاء حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای فراهم کنیم.

وی خاطر نشان ساخت : همکاری و هماهنگی بین ادارات کل استانهای همجوار در ایجاد گشت های جاده ای ( ماشین سبک ) ، استفاده مناسب و بهره داری بهتر از سامانه های هوشمند جاده ای و بانک های اطلاعاتی تردد جاده ای، برگزاری جلسات هماهنگی و تصمیم گیری های مشترک فی مابین  ، منجر به نتایج خوب و موثرتری خواهد شد.

گفتنی است با برنامه ریزی به عمل آمده به زودی نیز نشست هم اندیشی مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با استانهای همجوار ( گلستان ، گیلان ، سمنان و البرز ) برگزار می‌شود.