شناسهٔ خبر: 8575 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معین ویژه پرند به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

دلایل حذف نصبیات مسکن مهر کیسون / به نفع متقاضیان عمل کردیم

میرمحمد غراوی معین ویژه شهر جدید پرند تورم و افزایش قیمت‌‌ها از زمان انعقاد قرارداد با متقاضیان مسکن مهر تا زمان تحویل واحدها را عامل اصلی حذف نصبیات از مسکن مهر کیسون اعلام کرد.

میرمحمد غراوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به حضور تعدادی از متقاضیان مسکن مهر پرند کیسون و کوزو در شرکت عمران شهر جدید پرند در خصوص توضیحاتی که درباره حذف نصب پکیج و رادیاتور به این افراد ارائه شده است، گفت: بر اساس تبصره ماده چهار قرارداد متقاضیان مسکن مهر کیسون اعلام شده که قیمت‌ها نهایی نیست و در زمان آماده تحویل شدن واحدها به متقاضی، قیمت‌ها نهایی مشخص می‌شود. بعد از دوره تورم و مواجه شدن با رکود و افزایش قیمت‌های مسکن مهر، روش‌هایی را به منظور کاهش قیمت‌ها برای متقاضیان اعمال کردیم که بر اساس آن، بخشی از هزینه‌های آماده‌سازی توسط دولت و شرکت عمران شهرهای جدید پرداخت شد.

وی درباره هزینه قسمت‌های داخلی ساختمان‌های مسکن مهر توضیح داد: در قرارداد کیسون نصب رادیاتور، پکیج و کابینت پیش‌بینی شده بود اما بر اساس شیوه‌نامه «حذف و اضافه کارهای مازاد مسکن مهر» این موارد می‌تواند حذف یا اضافه شود. در صورتیکه وسیله‌ای مثل پکیج یا رادیاتور به بخش داخلی ساختمان اضافه شود بر اساس این شیوه‌نامه عمل می‌کنیم. طبق شیوه‌نامه مذکور اگر قرار است موردی اضافه شود متقاضی باید هزینه آن را قبول کند. 

غراوی حذف برخی نصبیات از مسکن مهر کیسون را به دلیل افزایش قیمت‌های فعلی این وسایل دانست و به رقم افزایش یافته اشاره کرد و افزود: تا پیش از افزایش قیمت‌ها، مبلغ اعلام شده برای پکیج یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود اما این رقم الان به دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته که متقاضی توان پرداخت ندارد. در قرارداد مسکن مهر کیسون هم به رقم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اشاره شده است.

وی تاکید کرد: مواردی مثل پکیج و کولر را افراد می‌توانند بعد از تحویل گرفتن واحد به هر قیمت و سلیقه‌ای که خواستند خریداری کرده و نصب کنند اما اگر علاقمند باشند می‌توانند مبالغ لازم برای نصب این موارد را پرداخت کرده تا زمان تحویل نصب شود.

به گفته معین ویژه، این اقلام از قیمت‌های هر واحد حذف شد تا در اعلام قیمت نهایی به متقاضی فشاری وارد نشود و این مورد به آنان اطلاع‌رسانی هم شد.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر اینکه با این کار قیمت‌ها با حداقل‌ها قابل تحویل به متقاضیان می‌شود، خاطرنشان کرد: در اعتراضی هم که عده‌ای از متقاضیان کیسون و کوزو داشتند این توضیحات کاملاَ برای نمایندگان‌شان ارائه شد./

نظر شما