شناسهٔ خبر: 85780 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازديد مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي از پروژه هاي عمراني شهرستان نيشابور و شهر جديد بينالود

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه سفرهای شهرستانی به همراه معاونین خود به شهرستان نیشابور سفر کرد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، قدرت ا... ابک مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به همراه معاونین خود، در سفر به شهرستان نیشابور، ضمن بازدید از اراضی پیشنهادی طرح اقدام ملی مسکن این شهرستان، در جلسه ای که با حضور قامتی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و تنی چند از مسئولین شهری برگزار شد، حضور یافت و به بررسی و تعیین تکلیف طرح اقدام ملی مسکن پرداخت. وی در این جلسه ضمن بررسی اراضی پیشنهادی، مقرر کرد حدود ۱۰ هکتار زمین در شمال محدوده شهر که در مالکیت دولت می باشد، جهت تأمین ۲۰۰۰ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شود. که بعد از بررسی توسط اداره املاک اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی جهت تهیه طرح آماده سازی و ساخت به ستاد اجرایی فرامین حضرت امام (ره) تحویل گردد. وی همچنین به شهروندان نیشابوری قول مساعد داد که در آبان ماه سال جاری سایت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در نیشابور بازگشایی شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد، تفاهم نامه ای بین اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و شهرداری نیشابور درخصوص طرح تفصیلی منعقد شود و مشاور طرح طبق ضوابط و مقررات تعیین شود.

ابک همچنین بازدیدی هم از اراضی پیشنهادی طرح توسعه بیمارستان سوم این شهرستان انجام داد.

مهندس ابک مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین در ادامه سفر به شهرستان نیشابور، از شهر جدید بینالود بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی پروژهای عمرانی شهر جدید بینالود قرار گرفت.

وی از پروژه مسکن مهر خیرین مسکن ساز، بهسازی بافت فرسوده، زمین های ورزشی چمن مصنوعی، سالن ورزشی، بهسازی بوستان آبشار، احداث آمفی تآتر روباز و کتابخانه عمومی شهر جدید بینالود بازدید و با پیمانکاران پروژه های عمرانی در خصوص پیشرفت پروژه ها گفتگو کرد.

وی اقدامات صورت گرفته در جهت توسعه شهر جدید بینالود را مثبت ارزیابی کرده و خاطر نشان کرد: باید در راستای جمعیت پذیری بیشتر در این شهر از طریق فراهم نمودن امکانات روبنایی برنامه ریزی نماییم.

وی ادامه داد: با توجه به ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی باید پیگیری لازم جهت تکمیل پرونده متقاضیان حائز شرایط طرح مذکور و واریز وجه سهم آورده متقاضی انجام شود.