شناسهٔ خبر: 85795 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

استان قم رتبه نخست کشور در تعیین تکلیف متقاضیان طرح اقدام ملی را کسب کرد

محمود محمودزاده معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: تا به اکنون در استان قم ۷۳ درصد متقاضیان حائز شرایط اولیه تعیین تکلیف شده‌اند و از این حیث در رتبه نخست استان‌های سراسر کشور قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، در جلسه ویدئو کنفرانس طرح اقدام ملی که با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونین حوزه مسکن و شهرسازی وزارت، مدیران کل راه و شهرسازی، مدیران کل بنیاد مسکن و سرپرستان بانک مسکن سراسر کشور برگزار شد، محمود محمودزاده معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی ضمن ارائه گزارش از آخرین وضعیت طرح اقدام ملی در تمامی استان‌ها، از عملکرد استان قم تقدیر کرد.

وی عملکرد استان قم در حوزه تعیین تکلیف متقاضیان را خوب و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ۷۳ درصد متقاضیانی که حائز شرایط شده‌اند در استان قم تعیین تکلیف و تایید نهایی شده‌اند که در این زمینه رتبه نخست و برتر در میان استان‌های کشور را کسب کرده است.

محمودزاده در خصوص وضعیت واریز وجه متقاضیان این طرح توضیح داد: در استان قم ۸۵ درصد متقاضیانی که افتتاح حساب برای آن‌ها انجام شده است، واریز وجه داشته اند که از این نظر این استان در رتبه دوم کشور قرار دارد.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در استان قم برای ۹۵ درصد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تامین و تخصیص زمین انجام شده است که این وضعیت، استان قم جایگاه چهارم در میان استان‌ها را به خود اختصاص می دهد.

محمودزاده گفت: در زمینه تامین و تخصیص زمین برای شهرهای هر استان، استان قم رتبه دوم را کسب کرده است.

گفتنی است این موفقیت مرهون تلاش و تعامل مناسب دستگاه های ذی‌ربط به ویژه ادارات کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان نظام مهندسی و بانک مسکن استان است.