شناسهٔ خبر: 85830 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کارگروه تخصصی مدیریت بحران مطرح شد:

بررسی آمادگی دستگاه های استان همدان برای فصل سرما

جلسه مدیریت بحران 1 رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: پنجمین جلسه کارگروه تخصصی مدیریت بحران راه و شهرسازی با حضور اعضا در محل سالن جلسات اداره کل در خصوص فرا رسیدن فصل پاییز و شروع بارش ها و آمادگی دستگاه ها به منظور جلوگیری از خسارت به زیر ساختهای حمل و نقل و ابنیه فنی تشکیل شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (همدان)،محمد رضا قرایی در این جلسه درخصوص پایش بهنگام مخاطرات جوی و اطلاع رسانی و اعلام پیش بینی های هواشناسی و هشدارهای لازم به ذینفعان توضیحات لازم را ارائه کرد.

 وی همچنین بر تشکیل جلسات مدیریت بحران در استان و شهرستانها به منظور آمادگی و پاسخگویی در شرایط اضطراری تاکید و اظهار نمود : بازدید از ابنیه فنی با هدف ( شناسایی مناطق پر ریسک ، نقاط حادثه خیز و حیاتی ، اصلاح معایب و مشکلات و انجام اقدامات لازم ، اولویت دهی برنامه های کاری ( تأمین منابع مالی ، امکانات و ... )، استفاده از تجربیات سال های گذشته ، بازبینی دوره ای پل ها با استفاده از دیده بان های محلی و دستگاه های اجرایی ذیربط به منظور جلوگیری از انسداد رودخانه و انحراف آب، تجمیع ، استقرار ، تجهیز وآماده سازی ماشین آلات دولتی و ابلاغ قانون ضمن هماهنگی با بخش خصوص ( پیمانکاران و ... ) باستناد قانون جهت همکاری در زمان بحران در فصل جدید ضروری است.

وی یادآورشد: تأمین ذخیره سوخت مورد نیاز ماشین آلات دولتی و بخش خصوصی ضمن ابلاغ مواد قانونی به پیمانکاران، ساماندهی و لایروبی مسیل ها ، جوی و پل ها ( موجود و در حال ساخت ) و ایجاد قنو ، تنقیه و دراواسیون نیز از دیگر اقدامات مورد نظر برای فصل پیش رو است.

قرائی خاطرنشان ساخت: در این جلسه بر موادی از قانون جدید مدیریت بحران و مرتبط با دستور کار جلسه تأکید شده و مقرر شد برای کلیه پروژه های عمرانی و طرح های مطالعاتی پیوست کاهش خطر و نقشه خطر پذیری مطالعه و تهیه شود.

در پایان جلسه معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گزارش کاملی از اقدامات و آمادگی این اداره و همچنین اعلام آمادگی تنظیم تفاهمنامه با دهیاران جهت راهداری راه منتهی به روستا در فصل زمستان توضیحات لازم را ارائه کرد.