شناسهٔ خبر: 85840 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مجری کل طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در چهارمحال و بختیاری:

زیرسازی تمام قطعات راه‌آهن "مبارکه-سفیددشت -شهرکرد" تا خرداد ۹۹ تمام می‌شود

DM2A1420.1.jpg مجری کل طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در چهارمحال و بختیاری گفت: زیرسازی تمام قطعات راه‌آهن "مبارکه-سفیددشت -شهرکرد" تا خرداد ۹۹ تمام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، استاندار چهارمحال و بختیاری به همراه نمایندگان مردم شهرکرد و بروجن در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان از روند اجرای راه آهن استان بازدید کردند.

مجری کل طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در این بازدید ضمن ارائه گزارش روند اجرای پروژه گفت: پیشرفت فیزیکی در  قطعات مختلف پروژه نسبت به برنامه زمان بندی کمتر است؛ اما تلاش می کنیم عقب ماندگی را در ماه های آینده جبران کنیم.

علیرضا صلواتی به سه ایستگاه راه آهن استان در سفیددشت که یک ایستگاه نیمه تشکیلاتی است و خروجی راه آهن به سمت خوزستان از این ایستگاه خواهد بود، منطقه ویژه اقتصادی(فرخشهر) و شهرکرد اشاره کرد و افزود: تجهیز کارگاه ایستگاه سفیددشت انجام شده و با اصلاح نقشه، اجرایی خواهد شد و همچنین پیمانکار ایستگاه شهرکرد نیز هفته آینده مشخص می شود و باید بستر لازم همچون رفع معارضات را برای پیشبرد سریع تر کار فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با روند خوب پروژه، تا خردادماه سال ۱۴۰۰ زیرسازی تمام قطعات به پایان می رسد و بعد از آن طی چهارماه روسازی انجام خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری هم در جریان این بازدید گفت: راه آهن  و طرح انتقال آب بن - بروجن جزء پروژه های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید استان هستند و قول اتمام آن ها توسط دولت تا خردادماه سال آینده داده شده است.

اقبال عباسی افزود: پروژه احداث راه آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد به خوبی جان گرفته و بعد از ایجاد تونل ها و انجام امور سخت افزاری در آذرماه، جهش جدی در سرعت عمل پروژه اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین با تقدیر از رسانه ها، اظهار امیدواری کرد: با اطلاع رسانی صحیح رسانه ها از روند تکمیل این دو پروژه که توسعه و رشد استان را در پی دارد؛ احساس ناامیدی که در دل مردم از مسئولین ایجاد شده، امید تازه ای را به جامعه و مردم خوب استان تزریق کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه هم به روند تخصیص اعتبار راه آهن اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۹۷ کل اعتبار اختصاص پروژه ۴۰ میلیارد تومان بود و با پیگیری های مستمر سال گذشته، حدود ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب و ۸۰ میلیارد تومان تخصیص داشت. 

علی شهریارپور افزود: امسال نیز این پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته است که به طور کامل تخصیص یافته و سرعت روبه رشد پروژه را در پی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر شد حدود ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر هم غیر از اعتبار سال جاری به راه آهن اختصاص داده شود که با پیگیری های انجام شده، مراحل مقدماتی اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ صورت گرفته و در روزهای آتی ابلاغ خواهد شد.

شهریارپور همچنین اختصاص ۲۰۰ میلیارد توان باقی مانده طبق تفاهم نامه را نیز منوط به پیشرفت پروژه دانست.