شناسهٔ خبر: 86064 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

پیش‌بینی جوی آرام و پایدار طی ۵ روز آینده در کشور/خیزش گردخاک طی ۳ روز آینده در سیستان‌وبلوچستان، کرمان و هرمزگان

آلودگی هوا- بندرعباس کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه جوی آرام و پایدار در پنج روز آینده برای کشو پیش‌بینی می‌شود از خیزش گردوخاک در سه روز آینده در سیستان‌وبلوچستان، کرمان و هرمزگان خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۴ مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده در سطح کشور جوی پایدار و آرام پیش بینی شده است. آسمان در طی این  مدت صاف خواهد بود و هوا در این مدت در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران و کرج همراه با غبار محلی خواهد شد.

رفیعی ادامه داد: طی سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، در شهرهای کرمان و هرمزگان با  توجه به افزایش سرعت وزش باد احتمال وقوع گردوخاک برای این مناطق وجود دارد.

به گفته وی، آسمان تهران برای امروز ۲۴ مهر صاف و همراه با غبار محلی خواهد بود. فردا نیز شرایط جوی تهران به همین ترتیب پیش بینی شده است. حداکثر دما امروز و فردا در تهران به ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد که نسبت به روز گذشته تفاوتی نخواهد داشت. حداقل دمای امروز مهرآباد تهران به ۱۱ درجه بالای صفر رسید.