شناسهٔ خبر: 86405 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت

راه‌آهن خواف- هرات با حضور روسای جمهوری ایران و افغانستان در اواخر آبان بهره‌برداری می‌شود/افتتاح کنارگذر جنوبی تهران در سه هفته آتی/روند افتتاح حساب متقاضیان مسکن ملی سرعت گرفت

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که روند افتتاح حساب متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، سرعت گرفته است از بهره‌برداری راه آهن خواف-هرات با حضور روسای جمهور دو کشور ایران و افغانستان طی هفته‌های آتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت روز چهارشنبه ۷ آبان، از افتتاح راه‌آهن خواف- هرات در اواخر آبان امسال خبر داد و گفت: مراحل ساخت راه‌آهن خواف- هرات در بخشی که متعلق به ایران است به اتمام رسیده است و به زودی با رایزنی‌هایی که از سوی ریاست‌جمهوری کشورمان با ریاست جمهوری کشور افغانستان شده است این مسیر افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص کنارگذر جنوبی تهران نیز، از بهره برداری این کنارگذر حداکثر تا سه هفته آتی خبر داد.

عضو کابینه دولت دوازدهم، آخرین جزییات ساخت طرح اقدام ملی مسکن را نیز اعلام کرد و گفت: روند افتتاح حساب متقاضیان مسکن ملی و واریز آورده اولیه مناسب است و سرعت گرفته است.

اسلامی با اشاره به افتتاح سراسری طرح اقدام ملی مسکن و تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر در اول آبان از سرعت گرفتن در واریز آورده مردم برای کمک به اجرای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و خاطرنشان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن، دو گروه اصلی مردم تعیین تکلیف شده‌اند. نخست گروهی که زمین در اختیار گرفته‌اند که تاکنون ۱۳۵هزار نفر زمین تحویل گرفتند و در حال ساخت مسکن هستند یا در حال تحویل زمین بوده و بعد وارد پروژه ساخت‌و ساز می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تاکنون ۱۳۵هزار متقاضی مسکن ملی زمین تحویل گرفتند و در حال ساخت مسکن هستند و ۲۶۵ هزار نفر هم به پروژه‌ها معرفی و بعد از تشکیل پرونده به پروژه متصل می‌شوند. بخشی‌ از مردم هفته گذشته خانه‌های خود را تحویل گرفتند.

اسلامی تصریح کرد: مردم پرداخت خود را به موقع  انجام دهند تا سازنده با وام اختصاصی از بانک بتواند پروژه را تکمیل کند.

وی بر تعهد وزارت راه و شهرسازی بر تحویل  به موقع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تاکید کرد و در خصوص آخرین وضعیت اخذ مالیات از خانه‌های خالی اعلام کرد: سامانه جامع املاک و اسکان به بهره برداری رسید و در دو مرحله لیست خانه‌های خالی برای سازمان امور مالیاتی ارسال شد. چنانچه سازمان مشکل و ابهامی دارد اطلاع‌رسانی کنند از نظر ما این لیست یک لیست پالایش شده است که می‌توانند وارد مرحله دریافت مالیات شوند.