شناسهٔ خبر: 86530 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد

پرداخت تسهیلات سیل به ۱۲۹۹۷ مالک خسارت‌دیده سیستان و بلوچستان

سیل سیستان و بلوچستان مدیرکل بنیاد مسکن سیستان‌وبلوچستان از معرفی ۲۷ هزار و ۹۸۶ نفر از مالکان خسارت دیده از سیل استان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: تاکنون بانک‌های عامل با ۱۲ هزار و ۹۹۷ نفر از مالکان خسارت‌دیده عقد قرارداد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدخلیل منبتی مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان، آمار عملکرد ستاد بازسازی استان را از سیل دیماه ۹۸ استان، اعلام کرد و گفت: تعداد کل واحدهای احداثی روستایی و شهری خسارت دیده از سیل استان ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد بوده که ۸ هزار واحد آنها تعمیراتی و ۱۱ هزار واحد معشیتی شناسایی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان از معرفی ۲۷ هزار و ۹۸۶ نفر از مالکان خسارت دیده از سیل استان به بانک ها خبر داد و افزود: طبق آخرین آمار بانک های عامل از تعداد افرادی که به آنها معرفی شدند با ۱۲ هزار و ۹۹۷ نفر عقد قرارداد کردند.

منبتی میزان کمک‌های بلاعوض به سیل‌زدگان استان را ۲۱۱ میلیاردتومان اعلام کرد و روند بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده را بدین شرح اعلام کرد: پی‌کنی  ۱۳۲۳۸ واحد، آرماتوربندی ۸۹۷۶ واحد، اجرای فونداسیون ۷۴۹۴ واحد، اجرای اسکلت (سیستم سازه‌ای) ۳۸۵۰ واحد، اجرای سقف ۲۶۸۸ واحد، و اتمام در و پنجره ۹۶۰ واحد، انجام شده است.