شناسهٔ خبر: 86579 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

احداث۱۳۵۰ واحد مسکن اقدام ملی توسط تعاونی‌ها در شهر اردبیل

اردبیل 8-3 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تحویل زمین رایگان جهت احداث یک‌هزار و۳۵۰ واحد مسکن اقدام ملی توسط تعاونی‌ها درشهر اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( اردبیل) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار داشت: با تحویل ۴۱ هزار و ۳۷۸ واحد مسکن مهر، پرونده مسکن مهر در استان اردبیل بسته شد و تمامی واحدهایی که اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل متولی آن بود، تحویل متقاضیان شده است.

وی تصریح کرد: ما هفته‌های گذشته با تحویل یک‌هزار واحد باقی‌مانده از مسکن مهر با پیام رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدئو کنفرانس و در یک مراسم کشوری، پرونده مسکن مهر را در این استان بستیم تا هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: از اول امسال عملیات اجرایی این پروژه شروع شده و از ۱۳ هزار و ۲۴۵ ثبت‌نام شده در این طرح، ۹ هزار و ۲۴۷ نفر در اردبیل واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند.

حیدری افزود: از این تعداد پنج هزار و ۹۱۵ نفر در شهرهای مختلف استان و سه هزار و ۲۸۰ نفر در اردبیل برای دریافت مسکن اقدام ملی واجد شرایط تشخیص داده شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تاکنون سه هزار و ۳۹۱ نفر در کل استان برای مشارکت در احداث این پروژه حساب بانکی باز کردند که دو هزار و ۹۶۱ نفر آنها در اردبیل ساکن هستند.

حیدری اضافه کرد: با تخصیص زمین برای ۱۳ هزار و ۲۴۵ نفر متقاضی مسکن اقدام ملی به صورت رایگان اقدامات اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده و ما توانسته‌ایم زمین رایگان را به تعاونی‌ها و بنیاد مسکن تحویل دهیم.

وی ادامه داد: تاکنون عملیات احداث۵۴۰ واحد مسکن اقدام ملی در شهر اردبیل شروع شده و یک‌هزار و ۳۵۰ واحد نیز توسط تعاونی‌ها با تحویل زمین در مرحله شروع عملیات اجرایی است.

حیدری اظهار کرد: تعاونی‌های سپاه، نیروی انتظامی، بنیاد شهید، نظام مهندسی و همیاری شهرداری زمین مورد نیاز را تحویل گرفتند و ۵۰۰ واحد نیز توسط ستاد اجرایی امام به عنوان کارگزار اصلی در این استان اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به غیر از اردبیل، کار احداث مسکن توسط بنیاد مسکن انجام خواهد شد که در همه شهرها زمین مورد نیاز تأمین و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

حیدری گفت: در سه شهر مشگین‌شهر، سرعین و نیر مشکل تأمین زمین برطرف شده و بنیاد مسکن قرار است عملیات اجرایی را آغاز کند که البته ثبت‌نام متقاضیان در این شهرها با باز شدن سامانه و امکان اجازه ثبت‌نام به متقاضیان انجام خواهد شد.

وی افزود: ما تمامی زمین‌ها را به صورت رایگان و با هدف پایین آمدن هزینه ساخت واحدهای مسکونی در اختیار تعاونی‌ها و بنیاد مسکن قرار دادیم که امیدواریم این کار در جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر باشد.

حیدری به طرح مشارکتی با شرکت اکباتان در احداث یک پروژه تجاری،‌ مسکونی اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه در شهرک ولایت و در زیربنای ۳۱ هزار ۴۳۹ متر مربع و با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.