شناسهٔ خبر: 86629 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تایید درخواست ۷۷۰۴ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی گفت: درخواست هفت هزار و ۷۰۴ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در این استان تایید نهایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (آذربایجان شرقی)​، ابوالقاسم سلطانی افزود: ۵۴ هزار و ۱۴۸ نفر در استان متقاضی استفاده از مزایای طرح اقدام ملی مسکن بودند که از این تعداد درخواست ۲۵ هزار و ۲۵۴ متقاضی حایز شرایط بررسی شد .

وی اظهار داشت: از بین متقاضیان تایید نهایی شده ۷ هزار و ۴۷۲ متقاضی در بانک های عامل حساب افتتاح کرده و ۳۹۲۲ نفر نیز وجه مورد نظر در زمان عقدقرارداد برای دریافت مسکن ملی را واریز کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی مجموع مبلغ آورده متقاضیان این طرح در استان را یک هزار و ۵۴۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از مجموع متقاضیان تایید نهایی شده ۲ هزار و ۳۰۱ نفر در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، ۹۸۸ نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و ۴ هزار و ۴۱۵ نفر در شهر جدید سهند هستند.

سلطانی گفت : برای اجرای این طرح ۲۵۹۱ واحد مسکن ملی در استان تخصیص یافته که شامل ۸۹۳ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ، ۳۲۴ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان و یک هزار و ۳۷۴ واحد نیز در شهر جدید سهند است.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت جلوگیری از رشد بیشتر کلانشهرها و توجه بیشتر بر بازآفرینی و ارتقای کیفی شهری است، یادآوری کرد: تبریز فاقد زمین برای اجرای این طرح بود ولی برای پاسخگویی به نیاز متقاضیان برای ۱۲ هزار واحد مسکونی، زمین که بخشی از آن از طریق تغییر کاربری آموزشی و ۱۶۰ هکتار نیز از طریق اضافه شدن به محدوده شهری تامین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی با بیان اینکه سهیمه آذربایجان شرقی از اجرای این طرح احداث بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی است، گفت: از این تعداد حدود ۱۷ هزار واحد در شهر جدید سهند ، ۷۲۰۰ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت  و ۱۶۰۰۰ واحد نیز در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شامل تبریز، مراغه، مرند، اهر و میانه احداث می شود.

سلطانی افزود: در تبریز بیش از ۷۷۰۰واحد مسکونی از محل بازآفرینی شهری و جابجایی سکونتگاه های غیر رسمی و بقیه از محل طرح اقدام ملی زمین اجرا می شود.