شناسهٔ خبر: 86638 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

تهران شنبه شب بارانی می‌شود/کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در شمال‌غرب و کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال‌شرق

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارانی شدن هوا از شنبه در تهران خبر داد و وضعیت جوی کشور را برای۱۵ آبان و روزهای آتی، اعلام کرد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۵آبان و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: امروز و فردا،در بخش هایی از شمالغرب و غرب، بارش باران،رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهیم داشت. سایر مناطق کشور امروز و فردا، جوی پایدار خواهند داشت که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، انتظار غبار محلی وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: شنبه و یکشنبه سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از شمال‌شرق و جنوب‌غرب گسترش خواهد یافت. یکشنبه شدت بارش در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، خواهد بود.

به گفته نقشینه، دوشنبه هفته آتی در نواحی غرب و جنوب‌غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، و با شدت کمتری بخش هایی از شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر، بارانی خواهد شد.

وی ادامه داد: از امروز تا شنبه کاهش دما در غرب، شمال غرب و سواحل دریای خزر ۴ تا ۶ درجه خواهد بود. شنبه و یکشنبه این کاهش دما ۶ تا ۸ درجه در شمالشرق کشور رخ خواهد داد.

نقشینه توضیح داد: دریای خزر، شنبه و یکشنبه مواج و متلاطم می شود. برای تهران نیز پیش بینی کردیم که امروز و فردا قسمتی ابری باشد. غبار محلی در برخی از مناطق شکل می گیرد. بیشینه دمای امروز و فردا در تهران ۲۳ درجه و یکشنبه ۲۱ و دوشنبه ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد شد. کمینه دما نیز در شمیرانات ۱۱ و مهرآباد ۱۴ درجه خواهد شد.

وی گفت: تهران شنبه شب بارانی و خنک می شود. از یکشنبه وزش باد و کاهش دما در تهران رخ می دهد. دوشنبه نیز کاهش دما در تهران تدوام خواهد یافت.

برچسب‌ها: