شناسهٔ خبر: 86645 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر وزیر راه و شهرسازی به چابهار انجام گرفت

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۴ پروژه به ارزش بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال

محمد اسلامی در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به بندر چابهار ۲۴ پروژه افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی آن اعلام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان سفر دو روزه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به بندر چابهار، در ابتدا عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن ۶۲۸ کیلومتری چابهار ـ زاهدان از سمت چابهار آغاز شد. 

همچنین در این بندر ۱۳ پروژه آماده بهره‌برداری به ارزش ۴۱۳۲ میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به بهره‌برداری رسید و ۱۱ پروژه هم عملیات اجرایی آن به ارزش ۱۵۹۶۴ میلیارد ریال آغاز شد.

از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در بندر چابهار به بهره‌برداری رسید می‌توان به بهره‌برداری از پروژه ترمینال کانتینری طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، بهره برداری از پروژه برق‌رسانی و آبرسانی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و بهره‌برداری از پروژه جمع‌آوری اسکله‌های نصب سریع و پل دسترسی بندر چابهار اشاره کرد.

بهره‌برداری از انبار چندمنظوره کالا در طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، بهره‌برداری از پروژه ترمینال کانتینر یخچالی طرح توسعه بندر شهید بهشتی و بهره‌برداری از ۶ دستگاه باسکول و گیت‌های ورود و خروج بندر شهید بهشتی چابهار از پروژه‌هایی بود که توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی و در این سفر دو فروند شناور یدک‌کش که تعمیرات اساسی روی آن ها انجام گرفته بود به بهره برداری رسیدند و در ادامه مراسم بهره‌برداری از پروژه نصب ۶ فروند بویه و علائم کمک ناوبری حوضچه و کانال دسترسی بندر شهید بهشتی انجام شد.

پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آن در طول این سفر وزیر راه و شهرسازی به چابهار  آغاز شد شامل آغاز عملیات اجرایی سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش ۹۱۴ میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث سیلوی غلات صدهزار تنی بندر شهید بهشتی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان و همچنین آغاز عملیات اجرایی پروژه تعمیرات اساسی و خرید تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی و زیرساخت‌های ارتباطی بود.

آغاز احداث پروژه راه‌اندازی سامانه اکسس کنترل بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری و آغاز عملیات اجرایی پروژه خرید، نصب و بازسازی دکل‌های مخابراتی و عملیاتی بندر چابهار و همچنین آغاز عملیات اجرایی بخشی از پروژه احداث کریدور لجستیکی بندر چابهار از پروژه‌هایی بود که در این دو روز توسط وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.