شناسهٔ خبر: 86686 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کدمـلی رانندگان برون شهـري جايگـزين شماره هوشمنـد می شود

کرمانشاه - اتوبوس از آخر ارديبهشت ماه سالجاري كارت هوشمند رانندگان و ناوگان برون شهري فعال در حمل ونقل كالا و مسافر، از لحاظ فيزيكي حذف مي شود وكدملي رانندگان با شماره هوشمند آنها جايگزين مي گردد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (كرمان) سيد علي حاج سيد عليخاني مدير كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان با اعلام اين خبرگفت : سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور در راستاي اجرای مصوبه دولت با موضوع الزام دستگاه‌هاي اجرايی به استفاده از کد ملی هوشمند به عنوان کليد دسترسی به خدمات دولتي، اين تصميم را اتخاذ و به استان ها اعلام کرده است.

حاج سيد عليخاني افزود: از اواخر ارديبهشت ماه سال جاری، اطلاعات رانندگان و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و فرآيندهای حمل و نقلی بر اساس کد ملی راننده ثبت می شود وبا حذف چاپ و کاغذ برای تحقق کامل دولت الکترونيک گام موثري برداشته خواهد شد.

وي تصريح كرد: با توجه به اين که لوازم چاپ کارت هوشمند از خارج کشور وارد میشود و در چرخه حمل و نقل، اين کارت صرفاً به عنوان مدركي که شماره هوشمند راننده و ناوگان در آن درج شده مورد بهره برداري قرار مي گيرد وتنها بعنوان يك برگه رسيد از آن استفاده مي شود .

مهدي صيفوري معاون حمل ونقل اين اداره كل گفت: تمامی فرايند صدور اسناد حمل و نقل جاده اي با ناوگان عمومي به صورت الکترونيکی و صرفاً بر اساس شماره هوشمند انجام می شود، از اين رو از تاريخ ياد شده چاپ فيزيکي کارت هوشمند حذف مي شود و فقط رسيد کارت هوشمند به راننده ناوگان ارائه خواهد شد.

صيفوري با اشاره به اين مطلب كه دربخش حمل ونقل كالاي استان كرمان، حدود ۱۷ هزار۴۰۰ نفر راننده فعاليت دارند، افزود:در بخش حمل ونقل مسافر نيز، حدود ۴هزارو۵۰۰ نفر راننده اتوبوس، ميني بوس و سواري كرايه بين شهري مشغولند.

صيفوري خاطر نشان كرد: در استان ما حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع كاميون، كاميونت و تريلركار حمل ونقل جاده اي استان را برعهده دارند و در بخش حمل ونقل مسافر نيز حدود ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه ناوگان مسافربري فعاليت دارند.

معاون حمل ونقل اداره كل راهداري وحمل ونقل جاده اي استان گفت : حدود ۲۲ هزار كارت هوشمند براي رانندگان و حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ كارت هوشمند جهت ناوگان حمل ونقل عمومي بار و مسافر استان صادر شده است كه طبق برنامه دوره اي، رانندگان و ناوگان موظف به تمديد و يا تعويض كارت هوشمند خود هستند لذا با حذف فيزيكي اين كارت،علاوه بر صرفه جويي ريالي، در راستاي طرح تكريم ارباب رجوع نيز اقدام درخور توجهي صورت خواهد گرفت.