شناسهٔ خبر: 86695 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد؛

پرداخت تسهیلات کمک‌‌ ودیعه مسکن به بیش از ۱۸۰۰ متقاضی قمی/فرم ج متقاضیان ودیعه مسکن قرمز نشده است

صبوری قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: تاکنون به ۱۸۲۲ نفر از متقاضیان دریافت کمک ودیعه مسکن تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسن صبوری اظهار داشت: پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن با هدف کمک به مستاجران توسط دولت در سراسر کشور سیاست گذاری شد که متقاضیان استان قم نیز برای دریافت این تسهیلات در دو نوبت مرداد و مهر سال جاری ثبت نام کردند.

وی افزود: مبالغ این وام براساس طبقه‌بندی شهرها ۱۵، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومان بوده که مبلغ این وام برای شهر قم ۳۰ میلیون تومان است.

صبوری در خصوص نحوه پازپرداخت این تسهیلات توضیح داد: در روش اول گیرندگان وام(مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را با نرخ ۱۳ درصد ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند؛ در روش دوم متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت ۳۶ ماه با نرخ ۱۲ درصد، اصل و فرع آن را به بانک بپردازند.

وی  با بیان این که ۱۹۸۷۲ متقاضی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در استان قم ثبت نام نموده اند، افزود: در مرحله اول ۸۸۰۰  متقاضی و در مرحله دوم ۱۱۰۷۲ متقاضی برای دریافت تسهیلات مسکن در سایت طرح اقدام ملی نام نویسی کرده اند.

صبوری گفت: از میان کل ثبت نام کنندگان، تعداد ۹۲۶۱ متقاضی واجد شرایط شناخته شدند و تعداد ۱۸۲۲ نفر از آن‌ها، تاکنون وام کمک ودیعه مسکن دریافت کرده اند و مابقی درخواست‌ها در حال بررسی است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، ۱۳۷۰ زن خودسرپرست برای دریافت ودیعه مسکن ثبت نام کرده اند که از میان آن‌ها ۷۸۴ متقاضی، واجد شرایط دریافت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان ساخت: ضمن آن که برای ثبت نام وام ودیعه مسکن، سبز بودن فرم ج الزامی است این وام، فرم ج متقاضی را قرمز نمی کند همچنین کسی که وام ودیعه مسکن را دریافت کرده می تواند از سایر وام های بانک مسکن استفاده کند و این مساله مانعی ایجاد نمی کند.