شناسهٔ خبر: 86736 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اردبیل در بازدید از محور اردبیل – گرمی خبر داد:

اهتمام ویژه برای تامین اعتبار و سرعت بخشیدن به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان اردبیل

اردبیل 16 استاندار اردبیل گفت: باید با هماهنگی و همکاری نمایندگان و مسوولان مرتبط برای تامین اعتبار و سرعت بخشیدن به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان اردبیل اهتمام ویژه داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( اردبیل)، اکبر بهنامجو استاندار اردبیل و هیئت همراه در بازدید از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی شهرستان گرمی که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل انجام گرفت اظهارداشت : ۱۴ کیلومتر از باند دوم محور اردبیل – گرمی مسیر سه راهی صحرا به رضی در سال ۱۴۰۰  تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در ورودی شهر گرمی پنج کیلومتر از باند دوم نیز در حال آسفالت‌ریزی است ، افزود: عملیات اجرایی چهاربانده کردن ۵۵ کیلومتر از مسیر گرمی به سمت بیله‌سوار از ۲ جبهه آغاز شده که ۱۲ کیلومتر از سمت گرمی بوسیله موسسه عاشورا قرارگاه خاتم فعال شده و عملیات خاکبرداری انجام می‌شود و بخشی از مشکل معارض کنار جاده حل شده و بخشی نیز در حال برطرف شدن است.

بهنامجو بیان کرد: باید با هماهنگی و همکاری نمایندگان و مسوولان مرتبط برای تامین اعتبار و سرعت بخشیدن به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی اهتمام ویژه داشته باشیم.

استاندار اردبیل با اشاره به انجام عملیات راهسازی مسیر گردشگری دور دریاچه سد گیلارلو گفت : زیرسازی در حال اتمام است و به محض اتمام زیرسازی این رینگ در سالجاری ، آسفالت‌ریزی این مسیر گردشگری نیز در سال آینده انجام می‌شود.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت : در شمال استان پروژه محور سه راهی صحرا- گرمی- بیله سوار در حال اجرا است  ۲۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد اما تخصیص ما ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است امیدوارم تخصیص ها به موقع به دست ما برسد تا سرعت پروژه ها شتاب بیشتری بگیرد.

حیدری به واگذاری کامل پروژه احداث باند دوم سه راهی صحرا – رضی در یک فاز به پیمانکار اشاره کرد و افزود ۷ کیلومتر آسفالت ریزی لایه دوم از رضی به امیرکندی به اتمام رسید و ۵ کیلومتر از ورودی گرمی در حال آسفالت هستیم ۵۵ کیلومتر از گرمی- بیله سوار به پیمانکار واگذار شده است و نزدیک ۲۵۰ میلیارد تومان با قرارگاه خاتم موسسه عاشورا قرارداد داریم.

وی اضافه کرد : عملیات راهسازی دور دریاچه سد گیلارلو نیز بطول ۳.۲ کیلومتر در حال اجرا است که امسال تکمیل و سال آینده آسفالت را آغاز می‌کنیم.