شناسهٔ خبر: 86774 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان:

راهداری لرستان جزو ۵ دستگاه برتر در سال ۹۸ بود

IMG-20201105-WA00022222222226.jpg راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در سیل ۹۸ در امور خدمت رسانی به مناطق سیل زده و جذب اعتبارات در نوک پیکان قرار داشت و انصافا جزو ۵ دستگاه برتر استان به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، عارفیان معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان در اولین جلسه کارگروه توسعه مدیریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان که با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف شاخص های این اداره کل در ارزیابی عملکرد سال ۹۸ و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای بهبود عملکرد در سال جاری برگزار گردید، گفت: فارغ از هرگونه ارزیابی سامانه ای، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در سیل ۹۸ در امور خدمت رسانی به مناطق سیل زده و جذب اعتبارات در نوک پیکان قرار داشت و انصافا جزو ۵ دستگاه برتر استان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه فعالیت دستگاه ها در بحث ارزیابی عملکرد نمود زحمات مجموعه را درپی دارد، افزود: کارگروه توسعه مدیریت دستگاه های اجرایی دارای ۵ کمیته اعم از ساختار و فناوری های مدیریتی، مدیریت الکترونیک، سرمایه انسانی، سلامت اداری و مدیریت عملکرد است که ضرورت دارد دستگاه ها در راستای بهبود و انعکاس فرآیندهای عملکردی خود حتما این کمیته ها را به صورت مرتب برگزار کرده و در جلسات فصلی کارگروه نتایج فعالیت و مصوبات کمیته ها را رصد کنند.

عارفیان اظهار داشت: ارتباط بیشتر دستگاه های اجرایی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی به نفع آنها خواهد بود جشنواره شهید رجایی تنها یک نمونه از این ارتباط است و دستگاه ها می بایست در موضوعات تبدیل وضع و ارتقای کارکنان، سلامت اداری و شناسایی گلوگاه های فسادخیز نیز همکاری لازم را داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه اهمیت کار راهداری به ویژه در فصل سرما و سیل های اخیر بر کسی پوشیده نیست، گفت: در ارزیابی عملکرد سال گذشته اختلاف راهداری لرستان در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی با رتبه اول ۱۷ دستگاه هم سنخ، کمتر از۶۰ امتیاز بوده است که می طلبد کمیته های ۵ گانه این دستگاه در ارزیابی عملکرد فعال تر عمل کنند.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در این جلسه با اشاره به کار جهادی راهداران در سیل های سال ۹۸ گفت: عملکرد راهداری لرستان به گواه سازمان راهداری به اندازه ۱۰ اداره کل بوده است مدیریت بیش از یکهزار نفر نیروی انسانی و یکهزار دستگاه ماشین آلات از استان های مختلف در سیل فروردین ۹۸ در یک بازه زمانی ۴۵ روزه کار مبتنی بر برنامه ریزی و منحصر به فردی بود که خروجی آن به بازگشایی تمام راهها، افتتاح یکهزار متر پل و ۱۰۰ کیلومتر آسفالت با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی در مرداد ماه ۹۸ منجر شد.

شرفی با بیان اینکه از مرداد ۹۸ تاکنون ماهانه افتتاح پروژه داشته ایم، افزود: از سال گذشته تمام پروژه های راهداری لرستان فعال بوده که نشان دهنده برنامه ریزی و کار جهادی است در حال حاضر نیز این خبر را به مردم می دهیم که پروژه پل های حیات الغیب و طاق عباسعلی در یکماه آینده به بهره برداری می رسند، پل های بزرگ پران پرویز و بابازید و ده ها پل کوچک تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید این در حالی است که ساخت پل‌های با دهانه بیش از ۱۰۰ متر نظیر بابازید و پران پرویز در شرایط عادی حداقل ۳۶ ماه زمان نیاز دارد اما راهداری لرستان با سرعت و حساسیت از بهمن ۹۸ عملیات اجرایی این پلها را آغاز نموده و علیرغم سیل اسفند و ویروس کرونا با شتاب در حال انجام هستند.

وی از روند سریع احداث پل چم گرگعلی الشتر خبر داد و گفت: این پل در مرحله بتن ریزی است و عملیات اجرایی آن به زودی به اتمام می رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اجرای پروژه های بهسازی و آسفالت راههای روستایی مناطق صعب العبور بزنوید_ امامزاده محمدبن حسن(ع) شهرستان الیگودرز، قلایی الشتر، تخت چان و چغادرمیان پلدختر، هومیان کوهدشت، ۵۰۱ سپیددشت و ... در قالب طرح ابرار را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد.

کارشناس ارزیابی عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، رییس و کارشناس ارزیابی عملکرد اداره بودجه و برنامه ریزی، رئیس اداره منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه، مدیر روابط عمومی و مسئول کارگزینی راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در این جلسه حضور داشتند.