شناسهٔ خبر: 86793 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

​جلوگیری از ۴۱۷ مورد ساخت و سازغیرمجاز و تجاوز به حریم راه در استان اردبیل

69.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۴۱۷ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و سازغیرمجاز شناسائی، توقف و قلع و قمع شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیــل)،علی صبحی در بازدید از محور نیر سـراب تصریح کرد: از این میزان۱۹۶ مورد ساخت و سازغیرمجاز شناسائی، به ۱۸۲ مورد توقف و اخطار ساخت صادر و ۳۹مورد دیگر نیز با هماهنگی و اخذ دستور قضائی در۷ ماه گذشته قلع و قمع شده است.

وی افزود: در مدت یاد شده ۳۵۴ مورد تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز در حریم قانونی راه توسط گشت های راهداری شناسائی، برخورد و قلع و قمع شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل حفاظت و صیانت از راه و حریم آن را خط قرمز راهداری دانست و بر برخورد قاطع با متخلفان تاکید کرد.

صبحی ۱۸۶ کیلومتر اصلاح و بازسازی کانال های طرفین راه ،ریگلاژ و تسطيح ۵۸۶ کیلومتر راههای شنی و حریم راه ، تعمیرات ۱۸۵ دستگاه ابنیه فنی تنقیه و لایروبی، بیش از ۲۷۷ هزار مترمربع لکه گیری و رفع چاله های محورها، ۵ هزارو ۲۰۰متر مکعب زهكشی و دريواسيون پل های بزرگ، ۵ هزارو۶۲۵ مترمکعب شن ریزی راههای شنی و شانه راهها و هم چنین ۶۸ هزار مترطول درزگیری راههای آسفالته را از دیگر اقدامات راهداران دیار سبلان در ۷ ماه گذشته دانست.