شناسهٔ خبر: 86812 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

تاکید بر رعایت ضوابط پدافند غیرعامل توسط سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه/نوسازی ناوگان ریلی و جاده ای استمرار یابد

دهمین نشست شورای حمل ونقل و لجستیک وزیر راه و شهرسازی بر استمرار نوسازی ناوگان ریلی و جاده ای تاکید کرد و گفت: پایداری در شرایط غیرمتعارف، خروجی پدافند غیرعامل است و انتظار می رود تا آسیب پذیری به صفر برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن اظهار رضایت از اقدامات انجام شده در حوزه معاونت حمل و نقل در موضوع پدافند غیرعامل، گفت: پدافند غیرعامل موضوعی ضروری و موردتاکید وزارتخانه است که به منظور مصون سازی، کاهش و حذف آسیب پذیری پیگیری می شود.

وزیر راه و شهرسازی ضمن سپاسگزاری از معاون حمل و نقل وزارتخانه و مجموعه همکاران آن بخش، افزود: انتظار است با توجه به اهمیت موضوع، تمامی شرکت ها و سازمان های تابعه و همچنین ستاد وزارتخانه در موضوع الزامات پدافند غیرعامل، کوتاهی و غفلت نکنند.

عضو کابینه دولت دوازدهم کسب رتبه برتر وزارت راه و شهرسازی را در سال جاری در حوزه پدافند غیرعامل، محصول پیگیری شایسته معاونت حمل و نقل و همکاری تمامی ارکان وزارتخانه برشمرد و توضیح داد: تمامی قطعات و سیستم های سخت افزاری در آزمایشگاه های ذی صلاح تاییدیه صلاحیت قطعات را دریافت کرده و سپس اقدام به استفاده کنند.

اسلامی تصریح کرد: پایداری در شرایط غیرمتعارف، خروجی پدافند غیرعامل است و انتظار می رود تا آسیب پذیری به صفر برسد.

بنا بر اعلام معاونت حمل و نقل، وزارت راه و شهرسازی در حوزه پدافند غیرعامل در وزارتخانه در سال ۹۷، رتبه ۲۳ ، در سال ۹۸ رتبه ۱۹ و امسال رتبه نخست را کسب کرد.

وی همچنین در ادامه در خصوص راهکارهای وزارتخانه برای ارتقای کیفیت هوا و هوای پاک، گفت: وزارتخانه در تمامی مدهای حمل و نقل، اقدام به نوسازی ناوگان کند. برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که مصرف سوخت کمترو مسافت کوتاهتر ملاک عمل قرار بگیرد. 

در ادامه خلاصه ای از نتیجه ارزیابی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در سامانه نظارت بر اجرای قانون هوای پاک توسط دفتر ارزیابی های اقتصادی و مدیریت بهره وری حمل و نقل ارائه شد. بنا بر گزارش این دفتر، وزارت راه و شهرسازی ضمن مشارکت کامل در فرآیند دوره اول ارزیابی عملکرد دستگاه ها در قانون هوای پاک، تاکنون موفق به اجرای ۷۳ درصد از تکالیف اختصاصی و ۶۷ درصد از تکالیف عمومی خود بوده است.

محمد اسلامی با تقدیر از انعکاس فعالیت های وزارت راه و شهرسازی در سامانه نظارت بر اجرای قانون هوای پاک توسط معاونت حمل و نقل و سازمان هواشناسی کشور، مقرر کرد کلیه بخش ها اقدامات لازم در اجرای تکالیف قانون هوای پاک را تشدید نموده و موجبات ارتقای ارزیابی عملکرد این وزارتخانه در دوره ارزیابی آتی را فراهم آورند.

وزیر راه و شهرسازی اقدام مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را در خصوص کاهش مصرف سیمان مناسب خواند و تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، و راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نوسازی ناوگان جاده ای و ریلی را استمرار دهد که در اینباره، وزارت نفت کاملا هماهنگ است و همکاری لازم را دارد.

عضو کابینه دولت دوازدهم بر ارتقای بهره وری تاکید کرد و افزود: بهره وری نماد حرکت مدیران است. از مجموعه وزارت راه و شهرسازی انتظار دارم تا پیوند خبره گی و نخبگی را ایجاد کنند، همانند آنچه در مرکز جهادی پیشرفت راه آهن ایجاد شده و در حال انجام است.