شناسهٔ خبر: 86834 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه وشهرسازي خراسان جنوبي:

عمليات احداث باند دوم در ۱۴ محور استان خراسان جنوبی در حال اجراست

band 2.jpg مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت باند دوم در ۱۴ محور استان در دست اجرا است و ۴۹ کیلومتر مسیر بزرگراهی آماده آسفالت شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي (خراسان جنوبي) وحید داعی با اشاره به اينكه در دولت تدبیر و امید بیش از ۳۶ کیلومتر باند دوم در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسیده است که رشد ۱۴۱ درصدی نسبت به دوره قبل داردگفت:خراسان جنوبی ششمین استان از نظر طول راه‌ها در کشور است یعنی پنج درصدراه‌های کشوردراین استان قرار دارد. طول راه‌های استان خراسان جنوبی بیش از ۱۷ هزار کیلومتر است که ۱۱ هزار کیلومتر آن راه روستایی است و حدود ۲ هزار کیلومتر راه شریانی (معادل پنج درصد) و ۹۲۲ کیلومتر راه ترانزیت در استان وجود دارد.

وي درتشريح پروژه هاي دوبانده سازي محورهاي سطح استان خراسان جنوبي با اشاره به عملیات دوبانده سازی محور بیرجند - زاهدان اظهار داشت: این محور به طول ۲۴۱ کیلومتر بوده که ۱۲۳ کیلومتر آن در دست اجرا است وتاکنون ۷۵ کیلومتر از این محور آسفالت شده و در سال‌های ۹۳ تا ۹۸ نیز ۳۷ کیلومتر افتتاح شده و زیر بار ترافیک رفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در برنامه امسال ۳۰ کیلومتر از این محور به بهره‌برداری می‌رسد افزود: از ابتدای امسال ۲ کیلومتر افتتاح شده و۸ کیلومتر هم آماده آسفالت است كه درمجموع پیشرفت فیزیکی اين محور تاکنون ۳۵ درصد بوده است و براي تكميل اين محور پنج هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال اعتبارموردنیاز است.

داعی دوبانده سازی محور بیرجند - قاین - گناباد را از دیگر پروژه‌های مهم و در دست اجرا برشمرد و گفت: طول كل این محور ۱۷۳ کیلومتر بوده که ۴۸ کیلومتر آن هم اکنون در دست اجرا است و تاکنون ۱۱۹.۵ کیلومتر از این محور زيربارترافيك رفته وبهره برداري از ۴۸ كيلومتر نيز برای سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۷ کیلومتر از این محور در سال‌های ۹۳ تا ۹۸ افتتاح شده است گفت: امسال نیز ۶ کیلومتر زيربار ترافيك رفته و ۱۵ کیلومتر دیگرنيز آماده آسفالت است و پیشرفت فیزیکی کل محور تاکنون ۸۴ درصد بوده و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل محور ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

داعی درخصوص عملیات دوبانده سازي محور دیهوک - فردوس - بجستان نيزعنوان داشت: طول این محور۱۵۱ کیلومتر بوده که تاکنون ۱۰۱ کیلومتر آن آسفالت شده و ۵۰ کیلومتر هم در دست اجرا است. یک کیلومتر از این محور آماده آسفالت است و بهره‌برداری از ۲۲ کیلومتر این محور جزو برنامه‌های سال جاری بوده ودرمجموع پیشرفت فیزیکی محور ۷۳ درصد است كه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل محور مورد نیاز است.

وی به اجرای باند دوم محور دیهوک – راور نيز اشاره کرد و گفت: طول كل این محور ۲۰۵ کیلومتر بوده که ۱۰۳ کیلومتر آن دوبانده شده و ۶۷ کیلومترنيز در دست اجرا است و امسال نیز بهره‌برداری از ۳۰ کیلومترديگر از باند دوم در این محور برنامه‌ریزی شده است و درمجموع ۶۳ درصد پيشرفت فيزيكي اين محور است و برای تکمیل این محور سه هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نياز است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین از دوبانده شدن محور طبس - خور - نایین به طول ۱۶۰ کیلومتر نام برد و گفت: عمليات دوبانده سازي در ۱۸ کیلومتراز این محور انجام شده و ۳۴ کیلومتر دیگر نيزدر دست اجرا است که برنامه ريزي شده امسال به بهره‌برداری برسد. پیشرفت فيزيكي اين محور ۲۳ درصد است و ۷ کیلومتر نیز آماده آسفالت بوده كه برای تکمیل چهار هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

داعی احداث باند دوم سه راهی روم - آفریز - سرایان - فردوس را از ديگر اين پروژه ها نام بردو گفت: این محور نیز ۱۲۵ کیلومترطول دارد كه تاکنون ۳۶ کیلومتراز آن دوبانده شده و ۵۱ کیلومتر هم در دست اجرا و ۳ کیلومتر دیگرنيز آماده آسفالت است که پیش بینی می‌شود ۷ کیلومتر آن در سال جاری به بهره‌برداری برسد.پیشرفت فیزیکی پروژه تاکنون ۳۳ درصد بوده که ۲ هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح نیاز داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی درخصوص اجرای باند دوم محور سه راهی حوض رباط - حاجی آباد یزدان هم گفت: این محور ۱۳۸کیلومترطول دارد که تاکنون ۵۲ کیلومترازآن دوبانده شده و ۲۵ کیلومتردیگرنيز دردست اجرا است که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.پیشرفت فیزیکی این محور تاکنون ۵۰ درصد بوده و ۲ هزار و ۸۰ میلیارد ریال اعتباربراي تكميل كل محور موردنیاز است.

وي با اشاره به اجرای  باند دوم محور قاین - سه راهی حوض رباط - کال شورهم گفت: طول كل این محور۹۰ کیلومتراست و تاکنون ۱۹ کیلومتراز آن دوبانده شده و ۳۷ کیلومتر هم در دست اجرا است که ۱۲ کیلومتراز آن تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد. پیشرفت فيزيكي پروژه ۲۴ درصدواعتبار مورد نیاز برای تکمیل محور هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دوبانده شدن محور اسدیه - بیرجند را از دیگر پروژه‌های مهم در حوزه راهها برشمرد و گفت: طول این محور۸۰ کیلومتر بوده که تاکنون ۱۹ کیلومتراز آن آسفالت شده و هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام آن نیاز است.

وی با اشاره به لزوم دوبانده شدن ۱۵۵ کیلومتر در محور طبس - یزد اظهار داشت: از این میزان تاکنون ۸ کیلومتر آسفالت شده و ۳۱ کیلومتر نيزدر دست اجرا است كه امسال ۶ کیلومتر از این محور زيربارترافيك مي رودوبرای تکمیل اين محور چهار هزار و ۴۰۱ میلیارد ریال اعتبارمورد نياز است.

پروژه دوباند سازي محور خوسف - سه راهی راهداران هم از ديگر پروژه هاي مهم استان است كه از ۱۶۷ کیلومترطول كل این محور تاکنون ۳۹ کیلومتر باند دوم احداث شده ، ۲۰ کیلومتر دیگر دردست اجرا، سه کیلومترآماده آسفالت و تا پایان سالجاري ۷ کیلومترديگرزيربارترافيك مي رود. پیشرفت فيزيكي كل محور ۲۵ درصداست و سه هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل موردنيازاست.

وی اجرای باند دوم محور سربیشه - درح - ماهیرود - میل ۷۳ را از دیگر پروژه‌های حوزه راه برشمرد و گفت: این محور ۱۳۵ کیلومترطول دارد که ۳ کیلومتر آن تاکنون دوبانده شده و ۵۳ کیلومتر هم در دست اجرا است که برنامه ريزي شده تا پایان سال ۴۸ کیلومتر ديگر نيز تكميل شود.متوسط پیشرفت فیزیکی محور ۲۰ درصدوبرای تکمیل ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

ازديگر پروژه ها ميتوان به باند دوم محور طبس - دیهوک اشاره کرد طول كل این محور ۸۵ کیلومتر است و۲۰ کیلومتر آن در دست اجرا است كه ۳ کیلومترآماده آسفالت و تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داردو برای تکمیل هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

داعي از تکمیل باند دوم محور زابل - نهبندان هم نام برد و گفت: این محور ۸۵ کیلومترطول داردو تاکنون ۵ کیلومتر آن آسفالت شده، ۲۶ کیلومتر در دست اجرا، سه کیلومترهم اکنون آماده آسفالت وتا پایان سال ۶ کیلومترديگر از این محورزيربارترافيك مي رود و ۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل موردنیاز است.