شناسهٔ خبر: 86839 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط رئیس اداره ایمنی و ترافیک تشریح شد :

برنامه های اجرایی راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در هفته ایمنی حمل و نقل

مازندران رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ، برنامه های اجرایی و فرهنگی این اداره کل را به مناسبت فرا رسیدن " هفته ایمنی حمل و نقل " تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران) ، ناهید شهرامی نیا ضمن پر اهمیت بر شمردن مقوله ایمنی در حوزه حمل و نقل عنوان کرد : امروزه مسائل مطرح در زمینه جابه‌جایی و حمل و نفل جز  پیچیده‌ترین مسائل در ابعاد مختلف ویكی از مهم‌ترین مسایل کلان شهرها و یکی از ضروریات به شمار می‌آید . متأسفانه این صنعت با خطرات مالی وجانی برای انسانها همراه است. سالانه افراد زیادی در دنیا بر اثر سوانح ترافیكی جان خود را از دست می‌دهند. کشور ایران نیز یكی از کشورهایی است که آمار تصادفات وتلفات آن در عرصه حمل و نقل در مقایسه با استانداردهای جهانی بسیار بالا است.

وی ادامه داد : با توجه به نقش مهم و تاثیر گذار خطاهای انسانی در بروز تصادفات، آموزش و فرهنگ سازی از موثرترین راهکارها به منظور کاهش تصادف های جاده ای به شمار رفته ، لذا اهمیت این موضوع سبب شد تا با نام گذاری هفته ایمنی و یادمان قربانیان حوادث رانندگی در تقویم نسبت به حساس سازی جامعه و مسئولین در مقوله ایمنی و تصادفات اقدام گردد.

شهرامی نیا در ادامه به برنامه های اجرایی این اداره کل در هفته مذکور اشاره و خاطر نشان ساخت : فضا سازی تبلیغی در محیط اداره کل ، ادارات تابعه ، پایانه های مسافری و باری و مجتمع های خدماتی رفاهی ، درج شعار ها و پیام های ایمنی بر روی سربرگ های اداری در طول ایام هفته ، انتشار پیام مدیرکل به مناسبت فرا رسیدن هفته ایمنی حمل و نقل در شبکه های اجتماعی و جراید ، انتشار کلیپ های آموزشی کودکانه در سامانه آموزشی " شاد" با هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش ، تهیه و انتشار کلیپ های کوتاه متفاوت با مضامین آموزشی و هشداردهنده به صورت همه روزه ( در طول ایام هفته ) در شبکه های اجتماعی پر مخاطب ، توزیع کلاه ایمنی رایگان به راکبین موتور سیکلت در سطح روستاهای استان مازندران و انتشار مقالات آموزشی و علمی با موضوع ایمنی در حمل و نقل در مطبوعات و جراید و همکاری و تعامل با دیگر دستگا های مرتبط با مقوله ایمنی حمل و نقل از جمله برنامه های اجرایی و فرهنگی در طول هفته است.

وی در ادامه به چند برنامه شاخص این اداره کل در هفته مذکور اشاره و اظهار داشت : برگزاری میزگرد تخصصی برای اولین بار با محوریت بررسی آسیب های تصادفات در زمینه های اجتماعی ، فرهنگی و روحی و روانی در سطح جامعه با حضور متخصصان مربوطه ، ساخت و تهیه مستند تصویری" جاده ی مازندران " ویژه هفته ایمنی حمل و نقل و حضور کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه ایمنی حمل و نقل به همراه سخنرانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در نماز عبادی _ سیاسی جمعه مورخ 30 آبان (به عنوان استان معین کشور ) ، حضور مدیران و مسولین این اداره کل در برنامه های زنده تلویزیونی و رادیویی و تقدیر از هموطنانی که موارد ایمنی را در محورهای ارتباطی مازندران رعایت می کنند از جمله برنامه های شاخص این اداره کل در هفته ایمنی حمل و نقل است.

گفتنی است 24 الی 30 آبان ماه سال جاری در کشور تحت عنوان " هفته ایمنی حمل و نقل " تعیین گردید.