شناسهٔ خبر: 86857 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

۶۹۰ طرح بازآفرینی شهری فعال در کشور

بازدید از پروژه های بازآفرنی همدان2 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در حال حاضر بیش از ۶۹۰ طرح بازآفرینی شهری از محل تبصره ۱۸ در سراسر کشور در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( همدان)، مهدی عبوری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهری شهرستان ملایر اظهار داشت: در سالجاری یک مرحله از تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های بازآفرینی در سراسر کشور به طور کامل جذب شد و منتظر مرحله بعدی این اعتبارات هستیم.

وی با اشاره به حمایت‌های خوب دولت در بازآفرینی شهری و بسته‌های حمایتی در این زمینه بیان کرد: بخشی از حوزه بازآفرینی شهری به نوسازی و بهسازی بافت فرسوده برمی‌گردد که در این زمینه علاوه بر حمایت دولت، نیاز به مشارکت بخش خصوصی داریم.

۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده در کل کشور

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: در حال حاضر ۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده در کل کشور داریم که شامل سه بافت تاریخی، میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی است.

عبوری با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند نوسازی و بهسازی این میزان بافت فرسوده را اجرا کند ادامه داد: بدون شک این اقدامات باید با مشارکت بخش خصوصی، انبوه‌سازان و مدیریت شهری که نقش مهمی در این زمینه دارد؛ اتفاق بیفتد.

۵۰ درصد طراحی ، نظارت و اجرا در حوزه بافت فرسوده رایگان است

وی با اشاره به تهیه بسته‌های حمایتی دولت یادآور شد: در این رابطه تسهیلات خوب تبصره‌ای و غیر تبصره‌ای برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده از سوی دولت در نظر گرفته شده و پروانه ساخت واحدهای مسکونی در این مناطق با کمک شهرداری‌ها رایگان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: همچنین ۵۰ درصد طراحی، نظارت و اجرا در سازمان نظام مهندسی در حوزه بافت فرسوده رایگان است.

عبوری ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های انجام شده در شهرستان‌ها، بتوانیم شاهد عملیاتی شدن این اقدامات و تکمیل طرح‌های زیادی در حوزه بازآفرینی شهری باشیم.

وی سفر امروز به شهرستان ملایر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این سفر با هدف بازدید از طرح‌های در دست اقدام، تلاش برای تکمیل این طرح‌ها و تعریف طرح‌های جدید بود که برای اتمام طرح‌های نیمه ‌کاره ملایر تخصیص صد درصدی می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: با پیگیری نمایندگان مجلس، فرماندار ملایر، اداره کل راه و شهرسازی همدان و دیگر مسوولان مرتبط شاهد تکمیل و بهره ‌برداری بخشی از طرح‌های نیمه‌کاره این شهرستان در حوزه بازآفرینی شهر خواهیم بود.

گفتنی است معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر خود به ملایر از طرح‌های مرکز درمانی سرجو، مجتمع تجاری و فرهنگی میدان استاندارد، کانال آبرو منطقه شمس‌آباد و مرکز فرهنگی طالقانی ملایر بازدید کرد و اعتبارات خوبی برای این پروژه ها اختصاص داد.