شناسهٔ خبر: 86950 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه وشهرسازی استان اصفهان:

بیش از ۲۶۴ کیلومتر پروژه راهسازی در استان اصفهان در دستور کار قرار دارد

بهزادشاهسوندی،اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: یکی از سیاستهای اصلی و کلان این اداره کل احداث و ارتقاء راههای اصلی به بزرگراهی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، بهزاد شاهسوندی، معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: این اداره‌کل بیش از ۲۶۴ کیلومتر پروژه راهسازی و ۹ دستگاه تقاطع غیر همسطح در دستور کار خود دارد.  

وی بیان داشت: پروژه‌های راهسازی در قالب ۴۶ قرارداد و با مبلغی بالغ بر ۲ هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال در دست اقدام است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان افزود: مطالعه و برآورد بیش از ۷۸ کیلومتر راهسازی و ۱۳ تقاطع غیر همسطح نیز با مبلغی بالغ بر یک هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال انجام شده که در حال انجام فرآیند اخذ مجوز و برگزاری مناقصه است.  

وی با بیان اینکه یکی از سیاستهای اصلی و کلان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان احداث و ارتقاء راههای اصلی به بزرگراهی است اذعان داشت: حوزه مهندسی و ساخت این اداره کل مسئولیت ساخت، توسعه و تکمیل شبکه راههای بزرگراهی، شریانی، اصلی و فرعی را بر عهده دارد.  

شاهسوندی افزود: این حوزه از از دو اداره "فنی و مهندسین مشاور" و "اداره نظارت بر ساخت راههای اصلی" تشکیل شده است که جهت دستیابی به اهداف این اداره کل عهده‌دار وظایف مطالعه، طراحی، برآورد، مناقصه و نظارت برعملیات اجرایی وعمرانی پروژه‌ها هستند.   

وی تصریح کرد: با تلاش‌های بعمل آمده سالانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر از راههای استان اصفهان از اصلی به بزرگراهی تبدیل می شود و بدین طریق فرآیند حذف نقاط حادثه‌خیز در سطح استان انجام می‌پذیرد.  

گفتنی است: استان اصفهان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزادراه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه و ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ است.