شناسهٔ خبر: 86957 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در سفری یک روزه به استان فارس انجام شد

بازدید طاهرخانی از پروژه های عمرانی شهر جدید صدرا/ آغاز عملیات اجرایی و افتتاح چهار طرح عمرانی

بازدید مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در سفری یک روزه به شهر جدید صدرا از پروژه های عمرانی این شهر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در سفری یک روزه به شهر جدید صدرا در استان فارس از پروژه های عمرانی این شهر اعم از تقاتطع غیرهمسطح بزرگراه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، تصفیخانه مرکزی شرق صدرا، سالن ورزشی بین المللی تخصصی فوتسال صدرا، بزرگراه ابوعلی سینا و پروژه های مسکونی طرح اقدام ملی بازدید کرد.

در این همچنین فرهنگسرای قرآن و کتابخانه فار ۲ شهر جدید صدرا با مساحت ۹۰۰ متر مربع و هرینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح و عملیات اجرایی پروژه های مصلای بزرگ این شهر جدید با مساحت ۱۶ هزار ئ ۲۹۲ متر مربع، کتابخانه مرکزی شهر صدرا و همچنین مجتمع پلیس های تخصصی با مساحت ۳ هزار متر مربع آغاز شد.

طاهرخانی در این سفر با بیان اینکه شرکت عمران شهرهای جدید ضمن اولویت بندی مسایل و مشکلات شهرها پروژه ها را مطابق نظرسنجی انجام شده از میان شهروندان هر شهر در دستور کار قرار می دهد گفت: طیف گسترده ای از مردم شهر جدید صدرا در خصوص دسترسی از این شهر جدید به شیراز دارای مشکلاتی بودند که در حال حاضر محورهای مختلفی در این راستا برنامه ریزی و بخشی از انها در حوزه حمل و نقل شخصی به نتیجه رسیده است. گفتنی است در حوزه حمل و نقل عمومی نیز باید اقداماتی را به انجام برسانیم که انشاله با حمایت استاندار فارس و نمایندگان محترم مجلس چه در قالب قطار حومه ای و چه مترو به زودی آن ها را در دستور کار شرکت قرار خواهیم داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وجه دیگر مطالبه مردم در این نظرسنجی توجه به زیرساخت های اجتماعی و مسکن بود که خوشبختانه امروز در این بازدید مشاهده کردیم بخشی از این زیرساخت ها که زمینه وجود اجتماع است در حال شکل گیری و بهره برداری هستند.

به گفته وی وجه مهم پروژه های مذکور معماری فاخر آن هاست چراکه این مسئله و شکل گیری فضاهای تاریخی و فاخر باعث هویت بخشی و ارتقای جذابیت هر منطقه می شود؛ ما نیز با بهره گیری از معماری ایرانی اسلامی باید نقشی از جامعه امروز و تفکر این جامعه در کشور باقی بگذاریم. خوشبختانه این جریان از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز در ساخت پروژه های مسکونی رعایت می شود که بسیار خوشحال کننده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پایان خاطر نشان کرد: طرح اقدام ملی مسکن یکی از مسئولیت های ویژه شرکت عمران است، خوشبختانه زمین هایی که به این طرح در شهر جدید صدرا اختصاص بافته از نظر زیرساخت و خدمات بهترین زمین های شهر بوده که عملیات اجرایی بخشی شروع شده و بخش دیگر آن هم به زودی شروع خواهد شد.