شناسهٔ خبر: 87099 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با دستور معاون وزیر راه و شهرسازی

مطالعات بهسازی محور شهداد – نهبندان آغاز می شود

عبدالهاشم حسن نیا در پی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به استان کرمان و بازدید از محور شهداد-نهبندان دستور آغاز مطالعات بهسازی محور شهداد-نهبندان داده شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي ( استان كرمان) عبدالهاشم حسن‌نيا معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس این سازمان ضمن بازديد از آخرين وضعيت محور شهداد – نهبندان كه سال 98 در اثر سيل تخريب شده بود، آغاز مطالعات بازسازي اين محور كويري را در دستور كار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان قرار داد.

حسن نیا گفت: باتلاقي شدن لايه هاي نمكي زيرين در محور شهداد نهبندان یکی از مهمترين مشكلات بازسازي این محور است. رییس سازمان اظهار کرد: علیرغم مشکلات متعددی که در اثر سیل به ساختمان راه و زیرسازی محور شهداد -نهبندان بوجود آمده است، به دلیل اهمیت محور و درخواست های مکرر مردم منطقه و مسئولین استان کار بازسازی پس از انجام مطالعات فنی و برآورد بودجه و اعتبارات لازم آغاز خواهد شد.

سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به این که محور شهداد بیش از یک دهه قبل توسط پیمانکار احداث‌شده است، گفت: ۱۵ کیلومتر از این محور بر اثر سیل سال ۹۸ کاملاً زیر دریاچه فرورفت به طوری که عمق آن در برخی از قسمت‌ها به بیش از چهار متر می‌رسید، برای انجام طرح‌های مطالعاتی دقیق باید منتظر فروکش کردن کامل آب شد تا در صورت لزوم تصمیماتی مبنی بر جابجایی محور اتخاذ شود.

حاج سید علیخانی با اشاره به طول ۲۷۰ کیلومتری این محور گفت: ۱۶۰ کیلومتر جاده در جغرافیای استان کرمان قرار دارد که متأسفانه بخش‌هایی از جاده در مسیر سیلاب ساخته‌شده بود.

وی افزود: در مورد جاده شهداد - نهبندان جلساتی با حضور معاون عمرانی استاندار کرمان برگزار و مقرر شد، آب بردگی به شکل موجود از طریق اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصلاح شود که این کار با استفاده از توان راهداری استان کرمان انجام شد و بخشی از جاده به‌صورت اضطراری اصلاح و محور برای تردد های ضروری بازگشایی شد.

بر اساس این گزارش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان از ساختمان راهدارخانه تازه تاسیس سیرچ در منطقه کوهستانی و گردشگری روستای سیرچ، در محور کرمان _ شهداد بازدید کرد.

این راهدارخانه حدود 300 متر زیربنا دارد ، کار احداث محوط،حصارکشی ، انبار های شن و نمک و پارکینگ های ماشین آلات راهداری راهدارخانه در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد.

گفتنی است در این سفر معاون راهداری سازمان و مدیرکل دفتر برنامه و بودجه معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان را همراهی کردند.