شناسهٔ خبر: 8714 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ۴ آزادراه از ابتدای سال/ شتاب ساخت آزادراه‌ها با مشارکت بخش خصوصی

آغاز عملیات اجرایی آزادراه آبیک- چرمشهر معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور مشارکت در احداث پروژه‌های عمرانی منجر به آغاز عملیات چهار پروژه مهم آزادراهی در سه ماه نخست سال جاری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد با اشاره به آزادراه آبیک-چرمشهر که روز دوشنبه عملیات اجرایی آن آغاز شد، اظهار کرد: آزادراه مراغه- هشترود به طول ۹۲ کیلومتر، آزادراه تبریز- مرند- بازرگان به طول ۲۵۳ کیلومتر، آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار- نیشابور- مشهد به طول ۲۲۳ کیلومتر و آزادراه جنوبی تهران به طول ۱۵۸ لومتر آزادراه‌هایی هستند که در سه ماه نخست سالجاری عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: با پایان یافتن عملیات اجرایی پروژه‌های آغاز شده وضعیت ترافیک شمال غرب، شمال شرق و مهمتر از آن کریدور شرق به غرب کشور متحول خواهد شد و در نتیجه ترانزیت بین همسایگان غربی و شرقی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

نورزاد با اعلام این خبر گفت:‌ به منظور احداث آزادراه‌ها در کشور سیاست دولت استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران است تا هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های عمرانی و محورهای مواصلاتی کشور تکمیل شود.

وی بودجه عمرانی کشور را محدود اعلام کرد و افزود: به طور قطع اگر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نباشد، تکمیل محورها زمان‌بر و تقریبا غیرممکن است، به همین دلیل جذب بخش خصوصی و استقبال آنها در ساخت آزادراه‌ها امری ضروری محسوب می‌شود.

 مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با ابراز خرسندی از حضور بخش خصوصی در کنار دولت گفت: علی‌رغم محدودیت‌ منابع و کمبود اعتبار، با تدابیر اتخاذ شده شاهد تمایل بخش‌های غیردولتی برای مشارکت در احداث آزادراه‌ها بودیم که در پی همین همکاری‌ها کلنگ احداث چهار آزادراه‌ مهم کشور در سال‌جاری به زمین زده شد.

 نورزاد با تاکید بر گفته‌های معاون اول رییس جمهور در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران عنوان کرد: مشارکت در طرح‌های آزادراه‌هی یک نوع سرمایه‌گذاری امن است که سرمایه‌گذار اطمینان دارد در طول زمان معین شده به طور قطع سرمایه خود را بازپس خواهد گرفت و از طرفی ساز و کارهای سرمایه‌گذاری در این بخش به نحوی است که بخش دولتی پشتیبان و مشارکت کننده در پروژه است و بر این اساس تمامی امکانات و ابزار لازم برای حصول نتیجه مناسب را به کار می‌گیرد./

نظر شما