شناسهٔ خبر: 87180 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس از اعمال محدوديت براي جابجايي مسافران جاده اي خبر داد ؛

جلوگيري از صدور بليط براي مسافران مبتلا به كرونا

P_۲۰۲۰۰۴۲۹_۱۳۱۹۱۸.jpg مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس از اعمال محدوديت براي جابجايي مسافران خبر داد و گفت : مسافران جاده ای که قصد سفر با ناوگان مسافربری عمومی را دارند پیش از سفر از طریق سایت Www.safarvip.com نسبت به وضعیت سلامتی خود اطمینان حاصل کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس) ، سياهپور افزود : بر اساس مصوبات ستاد ملي كرونا و بخشنامه هاي صادر شده ، شركت هاي حمل و نقل زميني مسافر  مجاز به صدور به بليط براي مسافراني كه مبتلا به بيماري كرونا هستند ، نيستند.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس ادامه داد : از همين رو تقاضا داريم مسافران جاده اي قبل از اقدام به تهيه بليط نسبت به استعلام وضعيت خود در پايگاه داده اي از طريق كد ملي اقدام کنند.

وي هم چنين افزود: علاوه بر اين شركت هاي حمل و نقل مسافر نيز در اين خصوص مي بايست در زمان فروش بليط براي اتوبوس، ميني بوس و سواري هاي كرايه اي بين شهري(اعم از فروش اينترنتي و يا حضوري بليط) استعلام لازم از سكوي سروا را بعمل آورده و در صورت عدم وجود محدوديت براي هر مسافر، بليط را صادر کنند.

مهندس عليرضا سياهپور خاطرنشان ساخت : در ابتداي شروع سفر ناوگان حمل و نقل مسافربري جاده اي  و همچنين در اطراف پايانه ها تحت هيچ عنوان ناوگان مسافري مجاز به مسافر گيري نمي باشد كه در صورت تخلف برخوردهاي قانوني با شركت هاي خاطي صورت مي پذيرد.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس يادآور ساخت : در طول سفر و در مسير جاده ها در صورت وجود مسافر بين راهي، رانندگان عزيز قبل از سوار شدن مسافر بين راهي مي بايست از طريق تلفن وضعيت مسافر را از شركت هاي بالادستي خود استعلام نمايند و شركت ها نيز مكلف شده اند در چنين مواردي استعلام وضعيت سلامت مسافر از سكوي سروا را انجام داده و در صورت عدم وجود محدوديت بليط را صادر کنند.

سياهپور همچنين با بيان اينكه هماهنگي ، اقدامات و آموزش هاي لازم در خصوص وظيفه شاغلين در خصوص مسئوليت هاي اجتماعي، اخلاقي، قضايي و حرفه اي كه متوجه شركت ها و شاغلين بخش حمل و نقل جاده اي مسافر است بعمل آمده ، گفت : با توجه به اينكه محدوديت هاي اعمال شده كرونايي از سوي ستاد ملي كرونا در اين ايام باعث مي گردد كه بخش عمده اي از جابجايي هاي مسافر از طريق ناوگان حمل و نقل جاده اي صورت پذيرد ، اين اداره كل از تمامي ابزارهاي نظارتي خود در اعمال پروتكل هاي بهداشتي براي رعايت دقيق دستورالعمل ها را به كار مي گيرد و نظارت بر وظيفه شركت هاي حمل و نقل مسافر براي استعلام وضعيت سلامت مسافران را بطو جدي اعمال مي كند.